Zielona „czysta” micha

Oto i ona –  MICHA – „czysta” i maksymalnie zielona. To moja propozycja na kolację podczas AKCJI REGENERACJI. Tutaj nie ma wymówek – przepis jest prosty, szybki i pyszny. Taka „micha” sprawdzi się świetnie również jako posiłek w pracy.  Wybrałam do niej nietypowy dressing – kto ogląda mnie na moim Instagram Stories wie jak lubię kombinować w kuchni – często tam można poznać zupełnie inne przepisy.

Nazwałam tą sałatkę „czysta”, zielona micha gdyż ma w sobie mnóstwo wartości odżywiających nasz organizm. Podczas mojej akcji zależy mi abyśmy z szacunkiem traktowali nasze ciało i dawali mu wszystko to co najlepsze. Chcę aby przez czas jej trwania każdy z nas wyrobił w sobie zdrowe nawyki, zobaczył i poczuł różnicę w wyglądzie i samopoczuciu. Jeżeli ktoś z Was jeszcze zastanawia się nad przystąpieniem to tu i teraz gorąco go do tego namawiam. Przepisy są proste, z dostępnych składników i pyszne. Zapraszam 🙂

Ilość porcji2 porcje
Czas Przygotowania10 minutCałkowity czas10 minut

 2 garście jarmużu
 2 garście szpinaku
 1 zielona papryka
 1 awokado
 1 marchewka
 1 zielona cebulka
 4 suszone pomidory
 ½ szklanki wody
 4 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej
 4 łyżki białej fasoli z puszki
Składniki na dressing
 2 łyżki octu balsamicznego
 1 łyżka soku z cytryny
 ½ szklanki wody po moczeniu pomidorów
 ¼ szklanki łuskanego słonecznika
 ¼ szklanki rodzynek

1

Przygotować dwie miski. Suszone pomidory zalać połową szklanki wody i odstawić na 5 minut

2

Do każdej włożyć po 2 garście umytego szpinaku i jarmużu, po połowie papryki pokrojonej w paseczki, po połowie marchewki pokrojonej również w paseczki, kaszę jaglaną, białą fasolę, drobno posiekaną zieloną cebulkę .

3

Awokado przeciąć w połowie, usunąć pestkę. Każdą połówkę pokroić na talarki i dodać do misek z pozostałymi warzywami.

4

Suszone pomidory wyjąć z wody (UWAGA wodę po namoczeniu pozostawiamy do dressingu) i posiekać - dodać do misek.

5

Przygotować dressing - wszystkie jego składniki zmiksować w blenderze o dużej mocy. Gotowym polać zawartość misek. Można doprawić pieprzem.

Wartości odżywcze

Porcji 2

Składniki

 2 garście jarmużu
 2 garście szpinaku
 1 zielona papryka
 1 awokado
 1 marchewka
 1 zielona cebulka
 4 suszone pomidory
 ½ szklanki wody
 4 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej
 4 łyżki białej fasoli z puszki
Składniki na dressing
 2 łyżki octu balsamicznego
 1 łyżka soku z cytryny
 ½ szklanki wody po moczeniu pomidorów
 ¼ szklanki łuskanego słonecznika
 ¼ szklanki rodzynek

Przygotowanie

1

Przygotować dwie miski. Suszone pomidory zalać połową szklanki wody i odstawić na 5 minut

2

Do każdej włożyć po 2 garście umytego szpinaku i jarmużu, po połowie papryki pokrojonej w paseczki, po połowie marchewki pokrojonej również w paseczki, kaszę jaglaną, białą fasolę, drobno posiekaną zieloną cebulkę .

3

Awokado przeciąć w połowie, usunąć pestkę. Każdą połówkę pokroić na talarki i dodać do misek z pozostałymi warzywami.

4

Suszone pomidory wyjąć z wody (UWAGA wodę po namoczeniu pozostawiamy do dressingu) i posiekać - dodać do misek.

5

Przygotować dressing - wszystkie jego składniki zmiksować w blenderze o dużej mocy. Gotowym polać zawartość misek. Można doprawić pieprzem.

Zielona „czysta” micha

 

 

(Wyświetlono 2 364 razy, 2 wyświetleń dzisiaj)

43 komentarzy

  1. agatka1980 25 marca 2018 o 19:01

    Kinga SZACUN dla Ciebie i twojego talentu kulinarnego ? brawa. Twój mąż to szczęściarz ?

    Odpowiedz
    1. admin 29 marca 2018 o 17:31

      🙂 dziękuję za tak miłe słowa 🙂

      Odpowiedz
  2. Marta 29 stycznia 2018 o 13:13

    Na czym zetrzeć tak pięknie marchew?

    Odpowiedz
    1. admin 1 lutego 2018 o 13:03

      mam taki obierak z ząbkami 🙂

      Odpowiedz
  3. Marta 31 października 2017 o 11:44

    Czemu za każdym razem muszę ten cały kod wpisywać to denerwujące?

    Odpowiedz
    1. admin 2 listopada 2017 o 15:30

      niestety nie mam na to wpływu

      Odpowiedz
      1. Agge 21 czerwca 2020 o 21:16

        Super ♥️

        Odpowiedz
  4. Marta 31 października 2017 o 11:43

    Tego jarmuż nie trzeba rozetrzeć z solą żeby zmiękły?Tak zazwyczaj robią na tych zagranicznych blogach, przecież jarmuż jest twardy.

    Odpowiedz
    1. admin 2 listopada 2017 o 15:31

      nie trzeba – listki drobno poszarpane, bez łodyg nie są twarde. Można również podgotować listki w osolonej wodzie.

      Odpowiedz
  5. frorka 30 września 2017 o 13:09

    Aż chce się polecieć do warzywniaka i zrobić zakupy na taką sałatkę!!!
    _________________________
    http://potencia.pl/erekton

    Odpowiedz
    1. admin 3 października 2017 o 16:15

      polecam 🙂

      Odpowiedz
  6. Agata 24 września 2017 o 17:59

    Dzień dobry,
    Czy podczas takiego detoksu można jeść ryż?:) bo pisała Pani o kaszach i zastanawiam sie wlasnie jak z tym ryżem.

    Odpowiedz
    1. admin 24 września 2017 o 22:21

      tak można ale ten brązowy, czerwony lub czarny – czyli jak najmniej oczyszczony

      Odpowiedz
  7. Ewel 26 maja 2017 o 17:53

    Dressing pycha! Ja go użyłam do sałaty i sprawdził się rewelacyjnie.

    Odpowiedz
    1. admin 27 maja 2017 o 10:01

      bardzo się cieszę 🙂 dziękuję za komentarz :*

      Odpowiedz
  8. Stały Gość ;) 14 marca 2017 o 08:39

    Twoje przepisy są pyszne i inspirujące 🙂 Robią wrażenie na gościach i domownikach, pozdrawiam.

    Odpowiedz
    1. admin 14 marca 2017 o 19:42

      i o to chodzi! tak się cieszę kiedy czytam takie słowa 🙂 dziękuję :*

      Odpowiedz
  9. Mila 23 stycznia 2017 o 11:07

    Kinga ta micha jest genialna! Czekam na więcej tego typu inspiracji bo super nadają się do lunch boxa do pracy.
    Jestem po tygodniu akcji regeneracji i wyprobowalam prawie wszystkie przepisy:-) Wszystkie są naprawdę super! Został mi tylko kapuśniak, ale i na niego przyjdzie czas…;-) Czekam też oczywiście na więcej przepisów!
    Tymczasem kontunuuje akcje, ale na szczęście dzisiaj mogę w końcu napić się ciepłej herbaty i kawy bo tego mi najbardziej brakowało 😉

    Odpowiedz
    1. admin 23 stycznia 2017 o 22:21

      Mila bardzo się cieszę że skusiłaś się na ten przepis -ja teraz codziennie na kolację zjadam różne wariacje MICHY 🙂 postaram się już wkrótce dodać więcej przepisów 🙂 – trzymam kciuki za powodzenie w AKCJI 🙂 cieszę się bardzo, że się przyłączyłaś – no i przede wszystkim, że korzystasz z przepisów – to wiele dla mnie znaczy :*

      Odpowiedz
  10. Mila 14 stycznia 2017 o 16:42

    Kinga, a czy w ramach akcji regeneracji jesz jajka i/lub ryby? jeżeli tak to w jakiej formie (gotowane, pieczone, omlety)?
    a co z innymi mąkami niż biała (np. kokosowa, jaglana, gryczana)? można czy lepiej na przykład zmielić kasze na mąkę?

    Odpowiedz
    1. admin 14 stycznia 2017 o 17:21

      Kochana staram się przez pierwszy tydzień unikać mięsa, ryb, nabiału i jajek oraz wszelkiego rodzaju tłuszczu typu oliwa, oleje. W kolejnym tygodniu wprowadzam te produkty ale w bardzo ograniczonej ilości tzn staram się jeść 2-3 razy w tygodniu mięso lub rybę. Jeżeli mam ogromną ochotę to nie odmawiam sobie i jem to jajko – ważne aby większość w diecie stanowiły zielone warzywa najlepiej każdy talerz 50% surowych i 50% gotowanych. Co do mąk to spokojnie możesz używać wymienionych 🙂

      Odpowiedz
  11. Kasia K. 11 stycznia 2017 o 13:25

    Micha przepyszna ! Ja się zajadałam w domu a mąż w pracy. Dressing cudo- sama nigdy bym nie wpadła na takie połączenie. Gratuluję i zazdroszczę smaku ?

    Odpowiedz
    1. admin 11 stycznia 2017 o 16:59

      Kasiu dziękuję Ci za te miłe słowa 🙂 ps. nawet nie wiesz jak bardzo poprawiłaś mi dziś humor :*

      Odpowiedz
  12. Kinga 10 stycznia 2017 o 21:55

    Trzymam…dzisiaj jadłam michę i się tak za przeproszeniem nażarłam!:):):)

    Odpowiedz
    1. admin 10 stycznia 2017 o 23:03

      i o to chodzi 🙂 dzięki :*

      Odpowiedz
  13. Kinga 9 stycznia 2017 o 21:14

    Czekam na książkę z fit daniami:)

    Odpowiedz
    1. admin 10 stycznia 2017 o 00:21

      🙂 moje kolejne marzenie 🙂 3maj kciuki 🙂

      Odpowiedz
  14. Kasiakkkkkk 9 stycznia 2017 o 19:21

    Cudowne ?Wlasnie zajadam?Dziekuje za wspaniały przepis, a dressing cudooo! Pozdrawiam

    Odpowiedz
    1. admin 10 stycznia 2017 o 00:22

      bardzo się cieszę – tyle radości dają mi takie komentarze i świadomość że przepisy są przez Was używane 🙂 dziękuję :*

      Odpowiedz
  15. Monikaa 9 stycznia 2017 o 13:17

    To wygląda przepięknie – dzieło sztuki – kolory, kompozycja, ah…
    Ja nie mam dostępu do takich składników, tu gdzie mieszkam nie ma takich ładnych warzyw teraz. Awokado uwielbiam i nie mogę się napatrzeć 😀 no nic.. popatrzę sobie chociaż…
    m(O.O)m
    …po chwili wpatrywania się w to zdjęcie czuć nawet zapach tego dania 😀
    pozdrawiam!

    Odpowiedz
    1. admin 10 stycznia 2017 o 00:27

      Moniko kochana 🙂 dziękuję Ci za tak pozytywny komentarz :*
      Jeżeli mogę spytać to gdzie teraz jesteś że ciężko Ci z dostępnością warzyw. Napisz co jest u Ciebie postaram się wykombinować coś co będziesz mogła zrobić 🙂

      Odpowiedz
      1. Monikaa 12 stycznia 2017 o 10:19

        Ja mieszkam w środku lasu, w Borach Tucholskich 🙂 Najbliższy sklep to Biedronka, warzywniaki nie funkcjonują w okresie zimowym niestety żadne. Muszę czekać do wiosny na regenerację 🙂 Tesco, Lidl 30 km stąd i też takie marne warzywa i owoce tam są, że żal patrzeć. Ale wczoraj udało mi się kupić Avocado i zrobiłam zielone masło – mmmmmmm 🙂 nie wpadłabym na taki pomysł raczej, bo ja boję się eksperymentów w kuchni, ale dzięki Tobie się otwieram! Cieszę się, że tu trafiłam. Od 6 lat poszukiwałam takiego miejsca w internecie 😀 i znalazłam! 😀 teraz korzystam tylko i wyłącznie z Twoich przepisów i dziecko apetyt odzyskało 😀
        Do miłego!

        Odpowiedz
        1. admin 12 stycznia 2017 o 17:21

          Moniko nawet nie masz pojęcia jak się ucieszyłam czytając taki komentarz 🙂 Postaram się przygotować więcej przepisów z ogólnodostępnych składników.
          Ps. mieszkasz w przepięknym miejscu :*

          Odpowiedz
  16. zielenina 9 stycznia 2017 o 11:02

    fajny pomysł na dressing, muszę wypróbować.

    Odpowiedz
    1. admin 9 stycznia 2017 o 11:15

      polecam 🙂

      Odpowiedz
  17. Gustavo Woltmann 8 stycznia 2017 o 22:54

    Ale cudownie dobrane kolory, aż je się oczami! Wygląd dania to połowa sukcesu! 🙂

    Odpowiedz
    1. admin 9 stycznia 2017 o 07:23

      dzięki za tak miły komentarz 🙂 pozdrawiam

      Odpowiedz
  18. Kaśka 6 stycznia 2017 o 19:58

    Cześć 🙂 Domyślam się odpowiedzi na pytanie, ale czy można dodać suszone pomidory w oleju?
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
    1. admin 7 stycznia 2017 o 13:43

      jasne że można 🙂

      Odpowiedz
  19. MARTA 6 stycznia 2017 o 18:55

    witam,
    ile taka micha ma kalorii???

    Odpowiedz
    1. admin 7 stycznia 2017 o 13:44

      Marta nie liczę kalorii dla mnie ważniejsza jest gęstość odżywcza produktów w misce – ważne aby organizmowi dostarczyć niezbędnych składników i minerałów

      Odpowiedz
      1. MARTA 8 stycznia 2017 o 21:20

        ok, dzięki 🙂 A czy białą fasolkę mogę zastąpić np. kukurydzą z puszki? Nie lubię fasolki 🙂 Chyba że masz jakiś inny lepszy zamiennik? 🙂

        Odpowiedz
        1. admin 8 stycznia 2017 o 22:15

          Lepiej nie zastępować kukurydzą gdyż jest to jeden z najbardziej modyfikowanych produktów. Jeżeli nie lubisz fasolki możesz ją zastąpić ugotowaną soczewicą, ciecierzycą lub kiełkami.

          Odpowiedz

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *