Zielona „czysta” micha

Oto i ona –  MICHA – „czysta” i maksymalnie zielona. To moja propozycja na kolację podczas AKCJI REGENERACJI. Tutaj nie ma wymówek – przepis jest prosty, szybki i pyszny. Taka „micha” sprawdzi się świetnie również jako posiłek w pracy.  Wybrałam do niej nietypowy dressing – kto ogląda mnie na moim Instagram Stories wie jak lubię kombinować w kuchni – często tam można poznać zupełnie inne przepisy.

Nazwałam tą sałatkę „czysta”, zielona micha gdyż ma w sobie mnóstwo wartości odżywiających nasz organizm. Podczas mojej akcji zależy mi abyśmy z szacunkiem traktowali nasze ciało i dawali mu wszystko to co najlepsze. Chcę aby przez czas jej trwania każdy z nas wyrobił w sobie zdrowe nawyki, zobaczył i poczuł różnicę w wyglądzie i samopoczuciu. Jeżeli ktoś z Was jeszcze zastanawia się nad przystąpieniem to tu i teraz gorąco go do tego namawiam. Przepisy są proste, z dostępnych składników i pyszne. Zapraszam 🙂

Ilość porcji2 porcje
Czas Przygotowania10 minutCałkowity czas10 minut

 2 garście jarmużu
 2 garście szpinaku
 1 zielona papryka
 1 awokado
 1 marchewka
 1 zielona cebulka
 4 suszone pomidory
 ½ szklanki wody
 4 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej
 4 łyżki białej fasoli z puszki
Składniki na dressing
 2 łyżki octu balsamicznego
 1 łyżka soku z cytryny
 ½ szklanki wody po moczeniu pomidorów
 ¼ szklanki łuskanego słonecznika
 ¼ szklanki rodzynek

1

Przygotować dwie miski. Suszone pomidory zalać połową szklanki wody i odstawić na 5 minut

2

Do każdej włożyć po 2 garście umytego szpinaku i jarmużu, po połowie papryki pokrojonej w paseczki, po połowie marchewki pokrojonej również w paseczki, kaszę jaglaną, białą fasolę, drobno posiekaną zieloną cebulkę .

3

Awokado przeciąć w połowie, usunąć pestkę. Każdą połówkę pokroić na talarki i dodać do misek z pozostałymi warzywami.

4

Suszone pomidory wyjąć z wody (UWAGA wodę po namoczeniu pozostawiamy do dressingu) i posiekać - dodać do misek.

5

Przygotować dressing - wszystkie jego składniki zmiksować w blenderze o dużej mocy. Gotowym polać zawartość misek. Można doprawić pieprzem.

Wartości odżywcze

Porcji 2

Składniki

 2 garście jarmużu
 2 garście szpinaku
 1 zielona papryka
 1 awokado
 1 marchewka
 1 zielona cebulka
 4 suszone pomidory
 ½ szklanki wody
 4 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej
 4 łyżki białej fasoli z puszki
Składniki na dressing
 2 łyżki octu balsamicznego
 1 łyżka soku z cytryny
 ½ szklanki wody po moczeniu pomidorów
 ¼ szklanki łuskanego słonecznika
 ¼ szklanki rodzynek

Przygotowanie

1

Przygotować dwie miski. Suszone pomidory zalać połową szklanki wody i odstawić na 5 minut

2

Do każdej włożyć po 2 garście umytego szpinaku i jarmużu, po połowie papryki pokrojonej w paseczki, po połowie marchewki pokrojonej również w paseczki, kaszę jaglaną, białą fasolę, drobno posiekaną zieloną cebulkę .

3

Awokado przeciąć w połowie, usunąć pestkę. Każdą połówkę pokroić na talarki i dodać do misek z pozostałymi warzywami.

4

Suszone pomidory wyjąć z wody (UWAGA wodę po namoczeniu pozostawiamy do dressingu) i posiekać - dodać do misek.

5

Przygotować dressing - wszystkie jego składniki zmiksować w blenderze o dużej mocy. Gotowym polać zawartość misek. Można doprawić pieprzem.

Zielona „czysta” micha

 

 

(Wyświetlono 357 razy, 1 wyświetleń dzisiaj)

42 komentarzy

  1. Avatar agatka1980 25 marca 2018 o 19:01

    Kinga SZACUN dla Ciebie i twojego talentu kulinarnego ? brawa. Twój mąż to szczęściarz ?

    1. admin admin 29 marca 2018 o 17:31

      🙂 dziękuję za tak miłe słowa 🙂

  2. Avatar Marta 29 stycznia 2018 o 13:13

    Na czym zetrzeć tak pięknie marchew?

    1. admin admin 1 lutego 2018 o 13:03

      mam taki obierak z ząbkami 🙂

  3. Avatar Marta 31 października 2017 o 11:44

    Czemu za każdym razem muszę ten cały kod wpisywać to denerwujące?

    1. admin admin 2 listopada 2017 o 15:30

      niestety nie mam na to wpływu

  4. Avatar Marta 31 października 2017 o 11:43

    Tego jarmuż nie trzeba rozetrzeć z solą żeby zmiękły?Tak zazwyczaj robią na tych zagranicznych blogach, przecież jarmuż jest twardy.

    1. admin admin 2 listopada 2017 o 15:31

      nie trzeba – listki drobno poszarpane, bez łodyg nie są twarde. Można również podgotować listki w osolonej wodzie.

  5. Avatar frorka 30 września 2017 o 13:09

    Aż chce się polecieć do warzywniaka i zrobić zakupy na taką sałatkę!!!
    _________________________
    http://potencia.pl/erekton

    1. admin admin 3 października 2017 o 16:15

      polecam 🙂

  6. Avatar Agata 24 września 2017 o 17:59

    Dzień dobry,
    Czy podczas takiego detoksu można jeść ryż?:) bo pisała Pani o kaszach i zastanawiam sie wlasnie jak z tym ryżem.

    1. admin admin 24 września 2017 o 22:21

      tak można ale ten brązowy, czerwony lub czarny – czyli jak najmniej oczyszczony

  7. Avatar Ewel 26 maja 2017 o 17:53

    Dressing pycha! Ja go użyłam do sałaty i sprawdził się rewelacyjnie.

    1. admin admin 27 maja 2017 o 10:01

      bardzo się cieszę 🙂 dziękuję za komentarz :*

  8. Avatar Stały Gość ;) 14 marca 2017 o 08:39

    Twoje przepisy są pyszne i inspirujące 🙂 Robią wrażenie na gościach i domownikach, pozdrawiam.

    1. admin admin 14 marca 2017 o 19:42

      i o to chodzi! tak się cieszę kiedy czytam takie słowa 🙂 dziękuję :*

  9. Avatar Mila 23 stycznia 2017 o 11:07

    Kinga ta micha jest genialna! Czekam na więcej tego typu inspiracji bo super nadają się do lunch boxa do pracy.
    Jestem po tygodniu akcji regeneracji i wyprobowalam prawie wszystkie przepisy:-) Wszystkie są naprawdę super! Został mi tylko kapuśniak, ale i na niego przyjdzie czas…;-) Czekam też oczywiście na więcej przepisów!
    Tymczasem kontunuuje akcje, ale na szczęście dzisiaj mogę w końcu napić się ciepłej herbaty i kawy bo tego mi najbardziej brakowało 😉

    1. admin admin 23 stycznia 2017 o 22:21

      Mila bardzo się cieszę że skusiłaś się na ten przepis -ja teraz codziennie na kolację zjadam różne wariacje MICHY 🙂 postaram się już wkrótce dodać więcej przepisów 🙂 – trzymam kciuki za powodzenie w AKCJI 🙂 cieszę się bardzo, że się przyłączyłaś – no i przede wszystkim, że korzystasz z przepisów – to wiele dla mnie znaczy :*

  10. Avatar Mila 14 stycznia 2017 o 16:42

    Kinga, a czy w ramach akcji regeneracji jesz jajka i/lub ryby? jeżeli tak to w jakiej formie (gotowane, pieczone, omlety)?
    a co z innymi mąkami niż biała (np. kokosowa, jaglana, gryczana)? można czy lepiej na przykład zmielić kasze na mąkę?

    1. admin admin 14 stycznia 2017 o 17:21

      Kochana staram się przez pierwszy tydzień unikać mięsa, ryb, nabiału i jajek oraz wszelkiego rodzaju tłuszczu typu oliwa, oleje. W kolejnym tygodniu wprowadzam te produkty ale w bardzo ograniczonej ilości tzn staram się jeść 2-3 razy w tygodniu mięso lub rybę. Jeżeli mam ogromną ochotę to nie odmawiam sobie i jem to jajko – ważne aby większość w diecie stanowiły zielone warzywa najlepiej każdy talerz 50% surowych i 50% gotowanych. Co do mąk to spokojnie możesz używać wymienionych 🙂

  11. Avatar Kasia K. 11 stycznia 2017 o 13:25

    Micha przepyszna ! Ja się zajadałam w domu a mąż w pracy. Dressing cudo- sama nigdy bym nie wpadła na takie połączenie. Gratuluję i zazdroszczę smaku ?

    1. admin admin 11 stycznia 2017 o 16:59

      Kasiu dziękuję Ci za te miłe słowa 🙂 ps. nawet nie wiesz jak bardzo poprawiłaś mi dziś humor :*

  12. Avatar Kinga 10 stycznia 2017 o 21:55

    Trzymam…dzisiaj jadłam michę i się tak za przeproszeniem nażarłam!:):):)

    1. admin admin 10 stycznia 2017 o 23:03

      i o to chodzi 🙂 dzięki :*

  13. Avatar Kinga 9 stycznia 2017 o 21:14

    Czekam na książkę z fit daniami:)

    1. admin admin 10 stycznia 2017 o 00:21

      🙂 moje kolejne marzenie 🙂 3maj kciuki 🙂

  14. Avatar Kasiakkkkkk 9 stycznia 2017 o 19:21

    Cudowne ?Wlasnie zajadam?Dziekuje za wspaniały przepis, a dressing cudooo! Pozdrawiam

    1. admin admin 10 stycznia 2017 o 00:22

      bardzo się cieszę – tyle radości dają mi takie komentarze i świadomość że przepisy są przez Was używane 🙂 dziękuję :*

  15. Avatar Monikaa 9 stycznia 2017 o 13:17

    To wygląda przepięknie – dzieło sztuki – kolory, kompozycja, ah…
    Ja nie mam dostępu do takich składników, tu gdzie mieszkam nie ma takich ładnych warzyw teraz. Awokado uwielbiam i nie mogę się napatrzeć 😀 no nic.. popatrzę sobie chociaż…
    m(O.O)m
    …po chwili wpatrywania się w to zdjęcie czuć nawet zapach tego dania 😀
    pozdrawiam!

    1. admin admin 10 stycznia 2017 o 00:27

      Moniko kochana 🙂 dziękuję Ci za tak pozytywny komentarz :*
      Jeżeli mogę spytać to gdzie teraz jesteś że ciężko Ci z dostępnością warzyw. Napisz co jest u Ciebie postaram się wykombinować coś co będziesz mogła zrobić 🙂

      1. Avatar Monikaa 12 stycznia 2017 o 10:19

        Ja mieszkam w środku lasu, w Borach Tucholskich 🙂 Najbliższy sklep to Biedronka, warzywniaki nie funkcjonują w okresie zimowym niestety żadne. Muszę czekać do wiosny na regenerację 🙂 Tesco, Lidl 30 km stąd i też takie marne warzywa i owoce tam są, że żal patrzeć. Ale wczoraj udało mi się kupić Avocado i zrobiłam zielone masło – mmmmmmm 🙂 nie wpadłabym na taki pomysł raczej, bo ja boję się eksperymentów w kuchni, ale dzięki Tobie się otwieram! Cieszę się, że tu trafiłam. Od 6 lat poszukiwałam takiego miejsca w internecie 😀 i znalazłam! 😀 teraz korzystam tylko i wyłącznie z Twoich przepisów i dziecko apetyt odzyskało 😀
        Do miłego!

        1. admin admin 12 stycznia 2017 o 17:21

          Moniko nawet nie masz pojęcia jak się ucieszyłam czytając taki komentarz 🙂 Postaram się przygotować więcej przepisów z ogólnodostępnych składników.
          Ps. mieszkasz w przepięknym miejscu :*

  16. Avatar zielenina 9 stycznia 2017 o 11:02

    fajny pomysł na dressing, muszę wypróbować.

    1. admin admin 9 stycznia 2017 o 11:15

      polecam 🙂

  17. Avatar Gustavo Woltmann 8 stycznia 2017 o 22:54

    Ale cudownie dobrane kolory, aż je się oczami! Wygląd dania to połowa sukcesu! 🙂

    1. admin admin 9 stycznia 2017 o 07:23

      dzięki za tak miły komentarz 🙂 pozdrawiam

  18. Avatar Kaśka 6 stycznia 2017 o 19:58

    Cześć 🙂 Domyślam się odpowiedzi na pytanie, ale czy można dodać suszone pomidory w oleju?
    Pozdrawiam

    1. admin admin 7 stycznia 2017 o 13:43

      jasne że można 🙂

  19. Avatar MARTA 6 stycznia 2017 o 18:55

    witam,
    ile taka micha ma kalorii???

    1. admin admin 7 stycznia 2017 o 13:44

      Marta nie liczę kalorii dla mnie ważniejsza jest gęstość odżywcza produktów w misce – ważne aby organizmowi dostarczyć niezbędnych składników i minerałów

      1. Avatar MARTA 8 stycznia 2017 o 21:20

        ok, dzięki 🙂 A czy białą fasolkę mogę zastąpić np. kukurydzą z puszki? Nie lubię fasolki 🙂 Chyba że masz jakiś inny lepszy zamiennik? 🙂

        1. admin admin 8 stycznia 2017 o 22:15

          Lepiej nie zastępować kukurydzą gdyż jest to jeden z najbardziej modyfikowanych produktów. Jeżeli nie lubisz fasolki możesz ją zastąpić ugotowaną soczewicą, ciecierzycą lub kiełkami.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *