Pasta z białej fasoli

 

Tak jak obiecałam, tak będzie! Na blogu pojawiać się będzie znacznie więcej przepisów. Większość z nich będzie lekka, szybka do przygotowania i przede wszystkim pyszna.

Dziś zapraszam Was na pastę z białej fasoli z rozmarynem-idealnie smakuje ze świeżymi warzywami jak jako dodatek np. do pieczywa. Lubię takie szybkie kombinacje kilku składników. Fantastycznie sprawdzają się, kiedy w domu pojawiają się „spontanicznie” goście.
Ps. uwielbiam tę pastę z łuskanym słonecznikiem, ale z powodzeniem możecie użyć orzechów Pini, laskowych czy włoskich.

Zapraszam Was do skosztowania 🙂

 

Ilość porcji5 porcji
Czas Przygotowania10 minutCałkowity czas10 minut

 400 g białej fasoli z puszki
 3 ząbki czosnku
 ½ sok z cytryny
 2 łyżeczki suszonego rozmarynu
 ½ łyżeczki soli morskiej
 ½ łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu
 ¼ szklanki oliwy z oliwek
 do dekoracji: łuskany słonecznik, oliwa, bazylia

1

Na dno rozgrzanej patelni wlać odrobinę oliwy i podprażyć na niej pokrojone w cienkie plastry ząbki czosnku wraz z rozmarynem przez około 2-3 minuty.

2

Do wysokiej miski włożyć mocno odcedzoną fasolę, czosnek wraz z oliwą i rozmarynem. Całość doprawić solą, pieprzem oraz sokiem z cytryny i zmiksować na gładką pastę za pomocą blendera powoli wlewając pozostała oliwę.

3

Gotową pastę z góry skropić oliwą udekorować łuskanym słonecznikiem i świeżą bazylią - podawać z pieczywem (typu focaccia lub ciabata) lub sezonowymi warzywami np. marchewką, selerem naciowym itp.

Możliwości i ciekawostki:
4

do masy można dodać pieczoną paprykę

5

masę można wzbogacić o ser typu feta

Wartości odżywcze

Porcji 5


Ilość na porcję
Kalorie 1263
% dziennego spożycia *
Tłuszcz 102g157%
Węglowodany 58g20%
Białko 24g48%

* Procent dziennych wartości opiera się na diecie 2000 kalorii. Twoja dzienna wartość może być wyższa lub niższa w zależności od potrzeb kalorii.

Składniki

 400 g białej fasoli z puszki
 3 ząbki czosnku
 ½ sok z cytryny
 2 łyżeczki suszonego rozmarynu
 ½ łyżeczki soli morskiej
 ½ łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu
 ¼ szklanki oliwy z oliwek
 do dekoracji: łuskany słonecznik, oliwa, bazylia

Przygotowanie

1

Na dno rozgrzanej patelni wlać odrobinę oliwy i podprażyć na niej pokrojone w cienkie plastry ząbki czosnku wraz z rozmarynem przez około 2-3 minuty.

2

Do wysokiej miski włożyć mocno odcedzoną fasolę, czosnek wraz z oliwą i rozmarynem. Całość doprawić solą, pieprzem oraz sokiem z cytryny i zmiksować na gładką pastę za pomocą blendera powoli wlewając pozostała oliwę.

3

Gotową pastę z góry skropić oliwą udekorować łuskanym słonecznikiem i świeżą bazylią - podawać z pieczywem (typu focaccia lub ciabata) lub sezonowymi warzywami np. marchewką, selerem naciowym itp.

Możliwości i ciekawostki:
4

do masy można dodać pieczoną paprykę

5

masę można wzbogacić o ser typu feta

Pasta z białej fasoli
(Wyświetlono 10 151 razy, 10 wyświetleń dzisiaj)

8 komentarzy

  1. Avatar Aneta 14 maja 2019 o 10:11

    Ile taką pastę trzymamy w lodówce i czy ewentualnie można zamrażać?

  2. Avatar Aneta 13 maja 2019 o 14:13

    Jaki jest czas przechowywania tej pasty w lodówce i czy można zamrażać?

  3. Avatar marta 8 maja 2019 o 19:15

    Czy można użyć świeży rozmaryn?

    1. Kinga Paruzel Kinga Paruzel 10 maja 2019 o 10:32

      tak

    2. Avatar Kasia 15 maja 2019 o 09:47

      Przepyszna pasta 👍😋

  4. Avatar Ilona 5 maja 2019 o 16:01

    Z opisu poniżej wynika, że to na 5 porcji, a jedna porcja ma 1263 kcal o_O czy to pomyłka?

    1. Kinga Paruzel Kinga Paruzel 5 maja 2019 o 22:03

      tutaj chodzi o całą pastę – ona ma 1263 kcal

  5. Avatar Kamilla 8 kwietnia 2019 o 15:45

    Wygląda to cudownie. A pewnie jeszcze lepiej smakuje 🙂

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *