Ciastka wegańskie pieguski

Ten przepis wpadł mi do głowy spontanicznie. Oczywiście było to kolejne popołudnie, kiedy przyszła mi ochota na „coś słodkiego”. Ze względu na alergię Jagienki na białko jajka muszę i chcę odkrywać nowe receptury.

Dziś przychodzę do Was z przepisem na wegańskie pieguski – są pyszne! Ich kolejną zaletą jest szybkość przygotowania.

Mam do Was ogromną prośbę 🙂 Jeżeli wykonacie którykolwiek przepis nie zapomnijcie mnie o tym powiadomić, albo w komentarzu, albo oznaczając #KingaParuzel.

PS. Obiecuję Wam, że teraz na blogu będzie mnóstwo pysznych nowości!!! Zaglądajcie tu często 🙂

Ilość porcji20 porcji
Czas Przygotowania5 minutCzas pieczenia10 minutCałkowity czas20 minut

 ½ szklanki oleju kokosowego
 ¾ szklanki cukru trzcinowego
 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
 ¼ szklanki mleka kokosowego z puszki
 ½ małego jabłko (około ¼ szklanki)
 2 szklanki mąki orkiszowej
 1 łyżka mielonego siemienia lnianego (opcjonalnie)
 1 łyżeczka sody oczyszczonej
 szczypta soli
 100 g czekolady gorzkiej lub dropsów czekoladowych

1

Piekarnik nagrzać do temperatury 180 °C. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

2

W jednej misce dobrze połączyć ze sobą roztopiony olej kokosowy, cukier trzcinowy, ekstrakt waniliowy, mleko kokosowe oraz starte na tarce o drobnych oczkach jabłko.

3

W drugiej misce wymieszać mąkę, sodę, siemię lniane i sól.

4

Połączyć zawartość obu misek (ciasto należy wymieszać łyżką, a następnie za pomocą dłoni tak, aby było jednolite).

5

Dodać posiekaną drobno czekoladę lub dropsy czekoladowe i ponownie całość zagnieść.

6

Z ciasta zrobić wałek o średnicy ok 3-4 cm, kroić ciastka o grubości 1 cm i wykładać w dużych odstępach na blaszkę.

7

Piec przez 10 minut lub do momentu, kiedy nabiorą złotego koloru.

Możliwości:
8

zamiast jabłka można użyć puree z ugotowanego batata lub banan

9

można użyć dowolnego mleka roślinnego lub krowiego

10

zamiast mąki orkiszowej można użyć maki pszennej pełnoziarnistej, mąki gryczanej

11

zamiast czekolady można dodać orzechy, rodzynki lub nasiona słonecznika

Wartości odżywcze

Porcji 20


Ilość na porcję
Kalorie 162
% dziennego spożycia *
Tłuszcz 8.9g14%
Węglowodany 19.6g7%
Białko 2.4g5%

* Procent dziennych wartości opiera się na diecie 2000 kalorii. Twoja dzienna wartość może być wyższa lub niższa w zależności od potrzeb kalorii.

Składniki

 ½ szklanki oleju kokosowego
 ¾ szklanki cukru trzcinowego
 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
 ¼ szklanki mleka kokosowego z puszki
 ½ małego jabłko (około ¼ szklanki)
 2 szklanki mąki orkiszowej
 1 łyżka mielonego siemienia lnianego (opcjonalnie)
 1 łyżeczka sody oczyszczonej
 szczypta soli
 100 g czekolady gorzkiej lub dropsów czekoladowych

Przygotowanie

1

Piekarnik nagrzać do temperatury 180 °C. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

2

W jednej misce dobrze połączyć ze sobą roztopiony olej kokosowy, cukier trzcinowy, ekstrakt waniliowy, mleko kokosowe oraz starte na tarce o drobnych oczkach jabłko.

3

W drugiej misce wymieszać mąkę, sodę, siemię lniane i sól.

4

Połączyć zawartość obu misek (ciasto należy wymieszać łyżką, a następnie za pomocą dłoni tak, aby było jednolite).

5

Dodać posiekaną drobno czekoladę lub dropsy czekoladowe i ponownie całość zagnieść.

6

Z ciasta zrobić wałek o średnicy ok 3-4 cm, kroić ciastka o grubości 1 cm i wykładać w dużych odstępach na blaszkę.

7

Piec przez 10 minut lub do momentu, kiedy nabiorą złotego koloru.

Możliwości:
8

zamiast jabłka można użyć puree z ugotowanego batata lub banan

9

można użyć dowolnego mleka roślinnego lub krowiego

10

zamiast mąki orkiszowej można użyć maki pszennej pełnoziarnistej, mąki gryczanej

11

zamiast czekolady można dodać orzechy, rodzynki lub nasiona słonecznika

Ciastka wegańskie pieguski

 

(Wyświetlono 4 312 razy, 1 wyświetleń dzisiaj)

25 komentarzy

  1. Avatar Gabrysia 26 lutego 2019 o 03:11

    Rewelacyjny przepis, sklepowe pieguski idą w zapomnienie! 😊

    1. admin admin 3 marca 2019 o 20:07

      bardzo się cieszę że przepis się sprawdził 🙂

  2. Avatar Agata 21 lutego 2019 o 20:42

    Wypróbowane :). Są super, dodałam czekolady pół na pół z migdałami i rewelacja. Często korzystam też z Twojej książki Fit Słodkości, szkoda tylko, że nie ma tak dokładnie podanych zamienników pod każdym przepisem jak na stronie 🙂

    1. admin admin 23 lutego 2019 o 12:35

      zmienię to w kolejnych książkach 🙂

  3. Avatar Milena 21 lutego 2019 o 07:52

    Ciasteczka są cudowne ? Pyszne, a do tego banalne i szybkie w wykonaniu 😉 Właśnie będę robić kolejny raz 🙂

  4. Avatar Babrzym 10 lutego 2019 o 20:30

    Jestem zakochana w tych ciasteczkach ??? jutro będę je robić z córcia kolejny raz 🙂

  5. Avatar Magda 8 lutego 2019 o 11:43

    Ciasteczka są przepyszne! Na pewno jeszcze nie raz się u mnie pojawią 🙂
    Pozdrawiam!

    1. admin admin 8 lutego 2019 o 15:59

      dzięki za wypróbowanie i komentarz 🙂

  6. Avatar Marta 7 lutego 2019 o 12:50

    Nie mam mąki orkiszowej ;/ czy mogę dodać dowolną inną mąkę? Proporcja wtedy taka sama?

    Jeśli mogłabym prosić o przepis na domowe rogaliki z konfitura albo ciasto drożdżowe w wersji fit 🙂

    1. admin admin 8 lutego 2019 o 16:00

      tak można dodać innej mąki – proporcje zależą od tego jaka to jest mąka

  7. Avatar Sylka 6 lutego 2019 o 21:59

    Kinga a co zamiast oleju kokosowego? Oliwa?

    1. admin admin 8 lutego 2019 o 16:01

      może być 🙂

  8. Avatar Magda 6 lutego 2019 o 21:02

    Będzie robione! Super, że podajesz wartość kaloryczną. Jako porcje uznajesz jedno ciastko czy 100g gotowego produktu czy może jeszcze inaczej?
    Pozdrawiam gorąco!

    1. admin admin 6 lutego 2019 o 21:23

      jako porcję uznaję 1 ciastko

      1. admin admin 6 lutego 2019 o 21:25

        dzięki za wypróbowanie i komentarz 🙂

        1. Avatar Magda 8 lutego 2019 o 20:42

          Och, próbuję z ogromną radością, a najlepsze jest to, że przepisy lecą dalej w świat! Gdybym jeszcze umiała tak pięknie złapać to wszystko na zdjęciach… Ale cóż, trening czyni mistrza! Najważniejsze, że jest smacznie 🙂

    2. Avatar Ewelina 11 maja 2019 o 18:16

      Czy zamiast cukru czy innego ksylitolu można dodać banana?
      🙂
      Są boskie!!!
      Poproszę o wiecej takich pysznych wegańskich przepisów.
      🙂

      1. Kinga Paruzel Kinga Paruzel 13 czerwca 2019 o 23:40

        Tak można

  9. Avatar Anna 6 lutego 2019 o 19:49

    Właśnie zrobiłam z moja trzylatka:) ciasteczka są mega smaczne. Na pewno niebawem powtórzymy ten przepis.

  10. Avatar Weronika 6 lutego 2019 o 14:15

    A czym można zastąpić cukier żeby ciastka nadawały się jako przekąska dla ciężarnej z cukrzycą ciążowa?:)

    1. admin admin 6 lutego 2019 o 15:25

      można zastąpić erytrytolem lub ksylitolem

  11. Avatar Anula98 6 lutego 2019 o 10:24

    A zamiast oleju Kokosowego można użyć oleju z pestek winogron? 🙂 pozdrawiam 🙂

    1. admin admin 6 lutego 2019 o 15:28

      tak ale należy zwiększyć ilość mąki – tak aby ciasto było jednolite i nie kleiło się do rąk

      1. Avatar Anula98 7 lutego 2019 o 07:14

        Dziękuję za odpowiedź! Ciastka wyszły pychotka chyba najsmaczniejsze jakie dotychczas piekłam z serii vege. Nowy ulubiony przepis❤️ Pozdrawiam 🙂

        1. admin admin 8 lutego 2019 o 16:01

          dzięki za wypróbowanie i komentarz 🙂

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *