Ciastka wegańskie pieguski

Ten przepis wpadł mi do głowy spontanicznie. Oczywiście było to kolejne popołudnie, kiedy przyszła mi ochota na „coś słodkiego”. Ze względu na alergię Jagienki na białko jajka muszę i chcę odkrywać nowe receptury.

Dziś przychodzę do Was z przepisem na wegańskie pieguski – są pyszne! Ich kolejną zaletą jest szybkość przygotowania.

Mam do Was ogromną prośbę 🙂 Jeżeli wykonacie którykolwiek przepis nie zapomnijcie mnie o tym powiadomić, albo w komentarzu, albo oznaczając #KingaParuzel.

PS. Obiecuję Wam, że teraz na blogu będzie mnóstwo pysznych nowości!!! Zaglądajcie tu często 🙂

Ilość porcji20 porcji
Czas Przygotowania5 minutCzas pieczenia10 minutCałkowity czas20 minut

 ½ szklanki oleju kokosowego
 ¾ szklanki cukru trzcinowego
 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
 ¼ szklanki mleka kokosowego z puszki
 ½ małego jabłko (około ¼ szklanki)
 2 szklanki mąki orkiszowej
 1 łyżka mielonego siemienia lnianego (opcjonalnie)
 1 łyżeczka sody oczyszczonej
 szczypta soli
 100 g czekolady gorzkiej lub dropsów czekoladowych

1

Piekarnik nagrzać do temperatury 180 °C. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

2

W jednej misce dobrze połączyć ze sobą roztopiony olej kokosowy, cukier trzcinowy, ekstrakt waniliowy, mleko kokosowe oraz starte na tarce o drobnych oczkach jabłko.

3

W drugiej misce wymieszać mąkę, sodę, siemię lniane i sól.

4

Połączyć zawartość obu misek (ciasto należy wymieszać łyżką, a następnie za pomocą dłoni tak, aby było jednolite).

5

Dodać posiekaną drobno czekoladę lub dropsy czekoladowe i ponownie całość zagnieść.

6

Z ciasta zrobić wałek o średnicy ok 3-4 cm, kroić ciastka o grubości 1 cm i wykładać w dużych odstępach na blaszkę.

7

Piec przez 10 minut lub do momentu, kiedy nabiorą złotego koloru.

Możliwości:
8

zamiast jabłka można użyć puree z ugotowanego batata lub banan

9

można użyć dowolnego mleka roślinnego lub krowiego

10

zamiast mąki orkiszowej można użyć maki pszennej pełnoziarnistej, mąki gryczanej

11

zamiast czekolady można dodać orzechy, rodzynki lub nasiona słonecznika

Wartości odżywcze

Porcji 20


Ilość na porcję
Kalorie 162
% dziennego spożycia *
Tłuszcz 8.9g14%
Węglowodany 19.6g7%
Białko 2.4g5%

* Procent dziennych wartości opiera się na diecie 2000 kalorii. Twoja dzienna wartość może być wyższa lub niższa w zależności od potrzeb kalorii.

Składniki

 ½ szklanki oleju kokosowego
 ¾ szklanki cukru trzcinowego
 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
 ¼ szklanki mleka kokosowego z puszki
 ½ małego jabłko (około ¼ szklanki)
 2 szklanki mąki orkiszowej
 1 łyżka mielonego siemienia lnianego (opcjonalnie)
 1 łyżeczka sody oczyszczonej
 szczypta soli
 100 g czekolady gorzkiej lub dropsów czekoladowych

Przygotowanie

1

Piekarnik nagrzać do temperatury 180 °C. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

2

W jednej misce dobrze połączyć ze sobą roztopiony olej kokosowy, cukier trzcinowy, ekstrakt waniliowy, mleko kokosowe oraz starte na tarce o drobnych oczkach jabłko.

3

W drugiej misce wymieszać mąkę, sodę, siemię lniane i sól.

4

Połączyć zawartość obu misek (ciasto należy wymieszać łyżką, a następnie za pomocą dłoni tak, aby było jednolite).

5

Dodać posiekaną drobno czekoladę lub dropsy czekoladowe i ponownie całość zagnieść.

6

Z ciasta zrobić wałek o średnicy ok 3-4 cm, kroić ciastka o grubości 1 cm i wykładać w dużych odstępach na blaszkę.

7

Piec przez 10 minut lub do momentu, kiedy nabiorą złotego koloru.

Możliwości:
8

zamiast jabłka można użyć puree z ugotowanego batata lub banan

9

można użyć dowolnego mleka roślinnego lub krowiego

10

zamiast mąki orkiszowej można użyć maki pszennej pełnoziarnistej, mąki gryczanej

11

zamiast czekolady można dodać orzechy, rodzynki lub nasiona słonecznika

Ciastka wegańskie pieguski

 

(Wyświetlono 23 142 razy, 5 wyświetleń dzisiaj)

32 komentarzy

  1. Paulina 17 grudnia 2019 o 09:27

    Witam, jakiej mogę użyć mąki żeby ciastka były dodatkowo bezglutenowe? Syn niestety ma alergię.

    1. Kinga Paruzel 22 stycznia 2020 o 21:26

      najlepiej gotowej mieszanki

    2. Kasia 20 kwietnia 2020 o 17:22

      U mnie świetnie wychodzą z mąki owsianej bezglutenowej.

  2. Honorata 27 października 2019 o 12:27

    Mleko kokosowe to chodzi o płyn czy gęsta mase?

    1. Kinga Paruzel 22 stycznia 2020 o 21:43

      o płyn

  3. Gabrysia 26 lutego 2019 o 03:11

    Rewelacyjny przepis, sklepowe pieguski idą w zapomnienie! ?

    1. admin 3 marca 2019 o 20:07

      bardzo się cieszę że przepis się sprawdził 🙂

  4. Agata 21 lutego 2019 o 20:42

    Wypróbowane :). Są super, dodałam czekolady pół na pół z migdałami i rewelacja. Często korzystam też z Twojej książki Fit Słodkości, szkoda tylko, że nie ma tak dokładnie podanych zamienników pod każdym przepisem jak na stronie 🙂

    1. admin 23 lutego 2019 o 12:35

      zmienię to w kolejnych książkach 🙂

  5. Milena 21 lutego 2019 o 07:52

    Ciasteczka są cudowne ? Pyszne, a do tego banalne i szybkie w wykonaniu 😉 Właśnie będę robić kolejny raz 🙂

  6. Babrzym 10 lutego 2019 o 20:30

    Jestem zakochana w tych ciasteczkach ??? jutro będę je robić z córcia kolejny raz 🙂

  7. Magda 8 lutego 2019 o 11:43

    Ciasteczka są przepyszne! Na pewno jeszcze nie raz się u mnie pojawią 🙂
    Pozdrawiam!

    1. admin 8 lutego 2019 o 15:59

      dzięki za wypróbowanie i komentarz 🙂

  8. Marta 7 lutego 2019 o 12:50

    Nie mam mąki orkiszowej ;/ czy mogę dodać dowolną inną mąkę? Proporcja wtedy taka sama?

    Jeśli mogłabym prosić o przepis na domowe rogaliki z konfitura albo ciasto drożdżowe w wersji fit 🙂

    1. admin 8 lutego 2019 o 16:00

      tak można dodać innej mąki – proporcje zależą od tego jaka to jest mąka

  9. Sylka 6 lutego 2019 o 21:59

    Kinga a co zamiast oleju kokosowego? Oliwa?

    1. admin 8 lutego 2019 o 16:01

      może być 🙂

    2. Alexorl 19 września 2019 o 19:23

      Nie jestem fanką „fit-trendu” z wegańskimi przepisami, ciastka upiekłam dla mamy z wieloma nietolerancjami pokarmowymi odkrytymi dopiero pare dni temu, co wymusiło w jej zyciu spore zmiany żywieniowe. Ciasteczka wyszly po prostu genialnie! Nie spodziewalam się, ogromne, pozytywne zaskoczenie! Czapki z głów, przepyszne!

      1. Kinga Paruzel 27 września 2019 o 18:18

        bardzo się cieszę i dziękuję za tak miły komentarz :*

  10. Magda 6 lutego 2019 o 21:02

    Będzie robione! Super, że podajesz wartość kaloryczną. Jako porcje uznajesz jedno ciastko czy 100g gotowego produktu czy może jeszcze inaczej?
    Pozdrawiam gorąco!

    1. admin 6 lutego 2019 o 21:23

      jako porcję uznaję 1 ciastko

      1. admin 6 lutego 2019 o 21:25

        dzięki za wypróbowanie i komentarz 🙂

        1. Magda 8 lutego 2019 o 20:42

          Och, próbuję z ogromną radością, a najlepsze jest to, że przepisy lecą dalej w świat! Gdybym jeszcze umiała tak pięknie złapać to wszystko na zdjęciach… Ale cóż, trening czyni mistrza! Najważniejsze, że jest smacznie 🙂

    2. Ewelina 11 maja 2019 o 18:16

      Czy zamiast cukru czy innego ksylitolu można dodać banana?
      🙂
      Są boskie!!!
      Poproszę o wiecej takich pysznych wegańskich przepisów.
      🙂

      1. Kinga Paruzel 13 czerwca 2019 o 23:40

        Tak można

  11. Anna 6 lutego 2019 o 19:49

    Właśnie zrobiłam z moja trzylatka:) ciasteczka są mega smaczne. Na pewno niebawem powtórzymy ten przepis.

  12. Weronika 6 lutego 2019 o 14:15

    A czym można zastąpić cukier żeby ciastka nadawały się jako przekąska dla ciężarnej z cukrzycą ciążowa?:)

    1. admin 6 lutego 2019 o 15:25

      można zastąpić erytrytolem lub ksylitolem

  13. Anula98 6 lutego 2019 o 10:24

    A zamiast oleju Kokosowego można użyć oleju z pestek winogron? 🙂 pozdrawiam 🙂

    1. admin 6 lutego 2019 o 15:28

      tak ale należy zwiększyć ilość mąki – tak aby ciasto było jednolite i nie kleiło się do rąk

      1. Anula98 7 lutego 2019 o 07:14

        Dziękuję za odpowiedź! Ciastka wyszły pychotka chyba najsmaczniejsze jakie dotychczas piekłam z serii vege. Nowy ulubiony przepis❤️ Pozdrawiam 🙂

        1. admin 8 lutego 2019 o 16:01

          dzięki za wypróbowanie i komentarz 🙂

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *