Marchewkowa ? granola

Soki wyciskam codziennie. Jeżeli Ty też to robisz to zapewne zastanawiasz się co zrobić z „cennymi resztkami”? Wpadłam na pomysł wykorzystania tzw. fusów warzywno-owocowych do granoli. Cudownie się sprawdził mój pomysł.

Na pierwszy rzut trafiła marchewka ? i tak powstała genialna pomarańczowa w kolorze granola. W następstwie czego, stworzyłam już wersję z burakiem i jabłkiem, która również zachwyca smakiem.

Oczywiście jeżeli nie macie wyciskarki, wystarczy  marchewkę lub dowolne warzywo bądź owoc zetrzeć na tarce i dodać do całości.

Ważne jest aby orzechy i żurawinę dodać na samym końcu tak aby nie straciły swoich cennych wartości.

Zapraszam Was na najsmaczniejszą marchewkową ? granolę.

Ilość porcji1 porcja
Czas Przygotowania5 minutCzas pieczenia17 minutCałkowity czas30 minut

 2 szklanki płatków owsianych górskich (220g)
 1 szklanka startej marchewki (100g)
 ½ szklanki wiórków kokosowych (45 g)
 ¼ szklanki syropu klonowego (40 g)
 1 szczypta soli
 ½ łyżeczki cynamonu
 ½ łyżeczki imbiru mielonego
 ½ łyżeczki gałki muszkatołowej
 1 ½ szklanki dowolnych orzechów (120 g)
 ½ szklanki żurawiny (50 g)
 4 łyżki owoców goji (40 g)
 CAŁOŚĆ czy 1 L granoli ma = 2161 kcal

1

Piekarnik nastawić na temperaturę 180 ºC z funkcją grzania góra-dół. Blachę wyłożyć papierem.

2

W misce wymieszać ze sobą płatki owsiane, wiórki kokosowe, sól, cynamon, imbir i gałkę muszkatołową.

3

Dodać marchewkę tartą (lub opady z wyciskarki) i syrop klonowy - całość dobrze wymieszać.

4

Granolę równomiernie rozłożyć na przygotowaną blachę i włożyć do piekarnika. Co 5 minut drewnianą łyżką wymieszać na blaszce aby całość równomiernie się zarumieniła.

5

Wyjąć i przestudzić. Po tym czasie dodać wszystkie pozostałe składniki tj. żurawinę, orzechy i owoce goji. Przełożyć do słoika.

Możliwości:
6

płatki owsiane można zastąpić dowolnymi płatkami

7

marchewkę można zastąpić jabłkiem, białym korzeniem pietruszki, burakiem

8

granolę można wzbogacić o pestki i nasiona lub dowolne suszone owoce

9

granolę przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku, w suchym miejscu do miesiąca

Wartości odżywcze

Porcji 1

Składniki

 2 szklanki płatków owsianych górskich (220g)
 1 szklanka startej marchewki (100g)
 ½ szklanki wiórków kokosowych (45 g)
 ¼ szklanki syropu klonowego (40 g)
 1 szczypta soli
 ½ łyżeczki cynamonu
 ½ łyżeczki imbiru mielonego
 ½ łyżeczki gałki muszkatołowej
 1 ½ szklanki dowolnych orzechów (120 g)
 ½ szklanki żurawiny (50 g)
 4 łyżki owoców goji (40 g)
 CAŁOŚĆ czy 1 L granoli ma = 2161 kcal

Przygotowanie

1

Piekarnik nastawić na temperaturę 180 ºC z funkcją grzania góra-dół. Blachę wyłożyć papierem.

2

W misce wymieszać ze sobą płatki owsiane, wiórki kokosowe, sól, cynamon, imbir i gałkę muszkatołową.

3

Dodać marchewkę tartą (lub opady z wyciskarki) i syrop klonowy - całość dobrze wymieszać.

4

Granolę równomiernie rozłożyć na przygotowaną blachę i włożyć do piekarnika. Co 5 minut drewnianą łyżką wymieszać na blaszce aby całość równomiernie się zarumieniła.

5

Wyjąć i przestudzić. Po tym czasie dodać wszystkie pozostałe składniki tj. żurawinę, orzechy i owoce goji. Przełożyć do słoika.

Możliwości:
6

płatki owsiane można zastąpić dowolnymi płatkami

7

marchewkę można zastąpić jabłkiem, białym korzeniem pietruszki, burakiem

8

granolę można wzbogacić o pestki i nasiona lub dowolne suszone owoce

9

granolę przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku, w suchym miejscu do miesiąca

Marchewkowa ? granola
(Wyświetlono 540 razy, 1 wyświetleń dzisiaj)

24 komentarzy

  1. Avatar Inka 30 stycznia 2019 o 08:07

    Cześć,
    podbijam temat i powtórzę pytanie koleżanki powyżej, z czym najlepiej jeść granolę w akcji regeneracja?
    pozdrawiam 🙂

    1. admin admin 6 lutego 2019 o 15:32

      z jogurtem naturalnym, z mlekiem kokosowym, z gryczanką

  2. Avatar Iza 5 lutego 2018 o 12:44

    Mam takie pytanie , z czym najlepiej jeść granolę w akcji regeneracja? dziękuję

  3. Avatar Paulina 21 listopada 2017 o 10:44

    czy zamiast syropu klonowego mozna dodać miod?

  4. Avatar Maja 5 października 2017 o 14:49

    czy płatki owsiane można zastąpić np jęczmiennymi?

    1. admin admin 8 października 2017 o 21:27

      tak oczywiście 🙂

  5. Avatar Ania 21 lipca 2017 o 12:15

    Mam pytanie, czy akcja regeneracja ma na celu przyspieszenie odchudzania? Chciałabym zacząć jeść zdrowo i pomyślałam że zacznę najpierw od akcji regeneracja, I ile dni stosować 7 czy 14? Pozdrawiam Ania

  6. Avatar Sabina 4 lipca 2017 o 16:58

    Zrobiłam z jabłkiem, UWAGA UZALEŻNIENIA!

    1. admin admin 5 lipca 2017 o 23:02

      :*

  7. Avatar Joanna 14 czerwca 2017 o 18:31

    Czyli jogurt d tego się nadaje? Ja spróbuję z zieloną herbatą 🙂

    1. admin admin 15 czerwca 2017 o 10:28

      jak najbardziej 🙂

  8. Avatar Łukasz 12 czerwca 2017 o 15:22

    Świetna granola! Znakomicie połączone smaki. Idealna z jogurtem na kolacje!

    1. admin admin 13 czerwca 2017 o 22:06

      bardzo się cieszę – dziękuję za komentarz :*

  9. Avatar Frajda 23 maja 2017 o 22:54

    Bardzo mi się podoba ten pomysł. Jako „lepiszcza” użyję jednak melasy z buraka cukrowego. Zakładam, że jest zdrowsza (a w kazdym razie bogatsza w składniki pokarmowe) niż syrop z agawy. Podejrzewam też, że tańsza.

    1. admin admin 24 maja 2017 o 17:30

      spokojnie można użyć melasy – świetny pomysł!

  10. Avatar Kamix 22 maja 2017 o 09:30

    Dieta, dietą, ale moim zdaniem warto wzbogacić ja jakimiś środkami odchudzającymi, dzięki czemu nie będziemy musieli się męczyć. Ja korzystam z kaplanexu i waga spadła juz o 7 kilogramów w trakcie 3 tygodni.

    1. admin admin 24 maja 2017 o 17:28

      oj ja jestem przeciwna „wspomagaczom”

  11. Avatar Angelika 17 maja 2017 o 15:55

    Podoba mi się Twoja wersja granoli 🙂

    1. admin admin 21 maja 2017 o 10:23

      polecam spróbować -jest pyszna 🙂

  12. Avatar Anna 13 maja 2017 o 15:48

    PYCHA 😉 Z JOGURTEM NATURALNYM NA KOLACJE 😉

    1. admin admin 15 maja 2017 o 10:31

      bardzo się cieszę i dziękuję za komentarz :*

  13. Avatar Asia 12 maja 2017 o 13:25

    <3 Za to, że jako jedyna piszesz o tym, żeby suszone owoce i orzechy dodać na końcu. Mam wrażenie, że Twoje podejście do zdrowego odżywiania jest bardzo bliskie mojemu.
    W ogóle Twój blog jest jednym z moich ulubionych! (Jak nie najulubieńszym) 😉
    Czekam na więcej przepisów obiadowych, w końcu nie można się żywić tylko słodkościami 🙂 Jeszcze raz wielkie <3

    1. admin admin 15 maja 2017 o 14:00

      Asiu bardzo dziękuję za tak miłe słowa – to daje kopa do działania – pędzę do kuchni przygotowywać wytrawne przepisy 🙂 specjalnie dla Ciebie :*

  14. Avatar usg kostki kraków 11 maja 2017 o 20:45

    Świetny pomysł na granolę! Muszę spróbować zrobić bo taka domowa jest zdecydowanie lepsza niż ta gotowa ze sklepu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *