Marchewkowa ? granola

Soki wyciskam codziennie. Jeżeli Ty też to robisz to zapewne zastanawiasz się co zrobić z „cennymi resztkami”? Wpadłam na pomysł wykorzystania tzw. fusów warzywno-owocowych do granoli. Cudownie się sprawdził mój pomysł.

Na pierwszy rzut trafiła marchewka ? i tak powstała genialna pomarańczowa w kolorze granola. W następstwie czego, stworzyłam już wersję z burakiem i jabłkiem, która również zachwyca smakiem.

Oczywiście jeżeli nie macie wyciskarki, wystarczy  marchewkę lub dowolne warzywo bądź owoc zetrzeć na tarce i dodać do całości.

Ważne jest aby orzechy i żurawinę dodać na samym końcu tak aby nie straciły swoich cennych wartości.

Zapraszam Was na najsmaczniejszą marchewkową ? granolę.

Ilość porcji1 porcja
Czas Przygotowania5 minutCzas pieczenia17 minutCałkowity czas30 minut

 2 szklanki płatków owsianych górskich (220g)
 1 szklanka startej marchewki (100g)
 ½ szklanki wiórków kokosowych (45 g)
 ¼ szklanki syropu klonowego (40 g)
 1 szczypta soli
 ½ łyżeczki cynamonu
 ½ łyżeczki imbiru mielonego
 ½ łyżeczki gałki muszkatołowej
 1 ½ szklanki dowolnych orzechów (120 g)
 ½ szklanki żurawiny (50 g)
 4 łyżki owoców goji (40 g)
 CAŁOŚĆ czy 1 L granoli ma = 2161 kcal

1

Piekarnik nastawić na temperaturę 180 ºC z funkcją grzania góra-dół. Blachę wyłożyć papierem.

2

W misce wymieszać ze sobą płatki owsiane, wiórki kokosowe, sól, cynamon, imbir i gałkę muszkatołową.

3

Dodać marchewkę tartą (lub opady z wyciskarki) i syrop klonowy - całość dobrze wymieszać.

4

Granolę równomiernie rozłożyć na przygotowaną blachę i włożyć do piekarnika. Co 5 minut drewnianą łyżką wymieszać na blaszce aby całość równomiernie się zarumieniła.

5

Wyjąć i przestudzić. Po tym czasie dodać wszystkie pozostałe składniki tj. żurawinę, orzechy i owoce goji. Przełożyć do słoika.

Możliwości:
6

płatki owsiane można zastąpić dowolnymi płatkami

7

marchewkę można zastąpić jabłkiem, białym korzeniem pietruszki, burakiem

8

granolę można wzbogacić o pestki i nasiona lub dowolne suszone owoce

9

granolę przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku, w suchym miejscu do miesiąca

Wartości odżywcze

Porcji 1

Składniki

 2 szklanki płatków owsianych górskich (220g)
 1 szklanka startej marchewki (100g)
 ½ szklanki wiórków kokosowych (45 g)
 ¼ szklanki syropu klonowego (40 g)
 1 szczypta soli
 ½ łyżeczki cynamonu
 ½ łyżeczki imbiru mielonego
 ½ łyżeczki gałki muszkatołowej
 1 ½ szklanki dowolnych orzechów (120 g)
 ½ szklanki żurawiny (50 g)
 4 łyżki owoców goji (40 g)
 CAŁOŚĆ czy 1 L granoli ma = 2161 kcal

Przygotowanie

1

Piekarnik nastawić na temperaturę 180 ºC z funkcją grzania góra-dół. Blachę wyłożyć papierem.

2

W misce wymieszać ze sobą płatki owsiane, wiórki kokosowe, sól, cynamon, imbir i gałkę muszkatołową.

3

Dodać marchewkę tartą (lub opady z wyciskarki) i syrop klonowy - całość dobrze wymieszać.

4

Granolę równomiernie rozłożyć na przygotowaną blachę i włożyć do piekarnika. Co 5 minut drewnianą łyżką wymieszać na blaszce aby całość równomiernie się zarumieniła.

5

Wyjąć i przestudzić. Po tym czasie dodać wszystkie pozostałe składniki tj. żurawinę, orzechy i owoce goji. Przełożyć do słoika.

Możliwości:
6

płatki owsiane można zastąpić dowolnymi płatkami

7

marchewkę można zastąpić jabłkiem, białym korzeniem pietruszki, burakiem

8

granolę można wzbogacić o pestki i nasiona lub dowolne suszone owoce

9

granolę przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku, w suchym miejscu do miesiąca

Marchewkowa ? granola
(Wyświetlono 2 576 razy, 1 wyświetleń dzisiaj)

25 komentarzy

  1. Bogusia 13 października 2020 o 18:57

    Oj, świetnie, bo akurat mam etap wyciskania soków. Było już browni, czas na granolę 😉 Mniami!!!

  2. Inka 30 stycznia 2019 o 08:07

    Cześć,
    podbijam temat i powtórzę pytanie koleżanki powyżej, z czym najlepiej jeść granolę w akcji regeneracja?
    pozdrawiam 🙂

    1. admin 6 lutego 2019 o 15:32

      z jogurtem naturalnym, z mlekiem kokosowym, z gryczanką

  3. Iza 5 lutego 2018 o 12:44

    Mam takie pytanie , z czym najlepiej jeść granolę w akcji regeneracja? dziękuję

  4. Paulina 21 listopada 2017 o 10:44

    czy zamiast syropu klonowego mozna dodać miod?

  5. Maja 5 października 2017 o 14:49

    czy płatki owsiane można zastąpić np jęczmiennymi?

    1. admin 8 października 2017 o 21:27

      tak oczywiście 🙂

  6. Ania 21 lipca 2017 o 12:15

    Mam pytanie, czy akcja regeneracja ma na celu przyspieszenie odchudzania? Chciałabym zacząć jeść zdrowo i pomyślałam że zacznę najpierw od akcji regeneracja, I ile dni stosować 7 czy 14? Pozdrawiam Ania

  7. Sabina 4 lipca 2017 o 16:58

    Zrobiłam z jabłkiem, UWAGA UZALEŻNIENIA!

  8. Joanna 14 czerwca 2017 o 18:31

    Czyli jogurt d tego się nadaje? Ja spróbuję z zieloną herbatą 🙂

    1. admin 15 czerwca 2017 o 10:28

      jak najbardziej 🙂

  9. Łukasz 12 czerwca 2017 o 15:22

    Świetna granola! Znakomicie połączone smaki. Idealna z jogurtem na kolacje!

    1. admin 13 czerwca 2017 o 22:06

      bardzo się cieszę – dziękuję za komentarz :*

  10. Frajda 23 maja 2017 o 22:54

    Bardzo mi się podoba ten pomysł. Jako „lepiszcza” użyję jednak melasy z buraka cukrowego. Zakładam, że jest zdrowsza (a w kazdym razie bogatsza w składniki pokarmowe) niż syrop z agawy. Podejrzewam też, że tańsza.

    1. admin 24 maja 2017 o 17:30

      spokojnie można użyć melasy – świetny pomysł!

  11. Kamix 22 maja 2017 o 09:30

    Dieta, dietą, ale moim zdaniem warto wzbogacić ja jakimiś środkami odchudzającymi, dzięki czemu nie będziemy musieli się męczyć. Ja korzystam z kaplanexu i waga spadła juz o 7 kilogramów w trakcie 3 tygodni.

    1. admin 24 maja 2017 o 17:28

      oj ja jestem przeciwna „wspomagaczom”

  12. Angelika 17 maja 2017 o 15:55

    Podoba mi się Twoja wersja granoli 🙂

    1. admin 21 maja 2017 o