Fit ciasto z truskawkami

Dzień bez ciasta dniem straconym! Uśmiecham się teraz do siebie ponieważ nawet w mojej najnowszej książce „Fit Słodkości” otwierając ją w wewnętrznej części wyklejki napisałam „Nie każdy dzień musi być dobry ale coś słodkiego możesz zjeść każdego dnia”. Dla mnie to takie ważne aby „słodkości” gościły na waszych stołach – jednak niech są one zdrowsze, smaczniejsze i po prostu piękne! Takie jest dzisiejsze ciasto – pozytywne 🙂 Pyszne, wilgotne i sezonowe. Oczywiście będzie mi miło jeżeli skusicie się na przepis, a jak tylko dacie radę zrobić zdjęcie waszego wypieku i przesłać mi je będę w truskawkowym niebie.

Ilość porcji10 porcji
Czas Przygotowania5 minutCzas pieczenia1 godz.Całkowity czas1 godz. 5 minut

 170 g mielonych migdałów (mąka migdałowa)
 30 g wiórek kokosowych
 2 jajka
 1 łyżeczka proszku do piecznenia
 ¼ szklanki syropu klonowego
 ¼ szklanki oleju rzepakowego
 1 skórka starta z 1 pomarańczy
 2 szklanki truskawek
 1 garść płatków migdałów
 do dekoracji: 1 łyżka mąki kokosowej i garść świeżych truskawek

1

Piekarnik nagrzać do temperatury 160 º C z funkcją grzania góra-dół. Formę o średnicy 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia.

2

W misce wymieszać ze sobą mąkę migdałową, wiórki kokosowe, syrop klonowy proszek do pieczenia, olej rzepakowy, skórkę startą z pomarańczy i jajka. Ma powstać jednolita masa.

3

Wyłożyć truskawki na uprzednio wlane do przygotowanej formy ciasto. Całość posypać płatkami migdałów i włożyć do piekarnika.

4

Piec 60 minut jednak po 40 minutach sprawdzić patyczkiem czy włożony w środek ciasta pozostaje suchy.

5

Wyjąć i ostudzić. Przed podaniem posypać mąką kokosową i udekorować świeżymi truskawkami.

Możliwości:
6

mielone migdały i kokos można zastąpić mąką gryczaną

7

syrop klonowy można zastąpić miodem

8

truskawki można zastąpić - jabłkami, śliwkami, jagodami, malinami

Wartości odżywcze

Porcji 10


Ilość na porcję
Kalorie 206
% dziennego spożycia *
Tłuszcz 15.9g25%
Cholesterol 33mg11%
Sód 14mg1%
Potas 250mg8%
Węglowodany 13.6g5%
Białko 5.4g11%

* Procent dziennych wartości opiera się na diecie 2000 kalorii. Twoja dzienna wartość może być wyższa lub niższa w zależności od potrzeb kalorii.

Składniki

 170 g mielonych migdałów (mąka migdałowa)
 30 g wiórek kokosowych
 2 jajka
 1 łyżeczka proszku do piecznenia
 ¼ szklanki syropu klonowego
 ¼ szklanki oleju rzepakowego
 1 skórka starta z 1 pomarańczy
 2 szklanki truskawek
 1 garść płatków migdałów
 do dekoracji: 1 łyżka mąki kokosowej i garść świeżych truskawek

Przygotowanie

1

Piekarnik nagrzać do temperatury 160 º C z funkcją grzania góra-dół. Formę o średnicy 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia.

2

W misce wymieszać ze sobą mąkę migdałową, wiórki kokosowe, syrop klonowy proszek do pieczenia, olej rzepakowy, skórkę startą z pomarańczy i jajka. Ma powstać jednolita masa.

3

Wyłożyć truskawki na uprzednio wlane do przygotowanej formy ciasto. Całość posypać płatkami migdałów i włożyć do piekarnika.

4

Piec 60 minut jednak po 40 minutach sprawdzić patyczkiem czy włożony w środek ciasta pozostaje suchy.

5

Wyjąć i ostudzić. Przed podaniem posypać mąką kokosową i udekorować świeżymi truskawkami.

Możliwości:
6

mielone migdały i kokos można zastąpić mąką gryczaną

7

syrop klonowy można zastąpić miodem

8

truskawki można zastąpić - jabłkami, śliwkami, jagodami, malinami

Fit ciasto z truskawkami

(Wyświetlono 11 348 razy, 1 wyświetleń dzisiaj)

70 komentarzy

  1. Marysia 31 maja 2020 o 07:42

    Cześć Kinga, mam pytanie – czy jak posypię ciasto orzechami włoskimi to się spalą w trakcie pieczenia? Boję się otwierać piekarnik podczas pieczenia, a nie mam migdałów 😀

  2. Magda11 29 maja 2019 o 14:40

    Chciałabym zastąpić wiórki kokosowe maką gryczaną. Będę ją mielić w domu z kaszy gryczanej i tu pytanie jaką powinnam zmielić – paloną czy niepaloną? 🙂

    1. Kinga Paruzel 24 czerwca 2020 o 22:12

      niepaloną

  3. LoveChocolate 4 czerwca 2018 o 13:02

    Genialne ciasto, proste i szybkie. 🙂
    Zamieniłam tylko mąkę, bo nie miałam migdałów, i dodałam 2 łyżki jogurtu naturalnego, bo było bardzo gęste.
    Smak obłędny. 😉

  4. Kinga 20 czerwca 2017 o 11:56

    Pychaaaaaa! <3 dziękuję za takie proste i szybkie przepisy 🙂

    1. admin 24 czerwca 2017 o 17:48

      bardzo się cieszę że smakowało 🙂 dziękuję za komentarz :*

  5. milka 18 czerwca 2017 o 13:00

    W punkcie 1 jest żeby wymieszać mąkę migdałową, czy na pewno o nią chodzi? W składnikach jest wymieniona jako element dekoracyjny

    1. milka 18 czerwca 2017 o 13:00

      punkt 2*

      1. admin 24 czerwca 2017 o 17:54

        tak chodzi o mąkę migdałową – to inaczej mielone migdały – dodałam już adnotacje

  6. Asia 10 czerwca 2017 o 18:16

    W przepisie jest mąka kokosowa a w składnikach jej brak. Ile ma być mąki
    Kokosowej?

    1. admin 13 czerwca 2017 o 22:08

      jest 🙂 służy ona do dekoracji : 1 łyżka mąki kokosowej punkt 5. Wyjąć i ostudzić. Przed podaniem posypać mąką kokosową i udekorować świeżymi truskawkami.

  7. Kasias 8 czerwca 2017 o 18:32

    Czy zamiast jajek lepiej dodać siemienie lniane czy sodę z octem jabłkowym? Zaraz zabieram się za pieczenie ^^

    1. admin 13 czerwca 2017 o 22:10

      siemię

  8. eve 2 lutego 2017 o 15:21

    witam czy mozna zamiast miodu uzyc ksylitolu?

    1. admin 4 lutego 2017 o 10:46

      tak

  9. Asia 3 lipca 2016 o 21:31

    Mi ciasto zupełnie nie wyszło lejące, tylko zbite 🙁 Robiłam z mąki kokosowej, dałam 130g. Czy następnym razem dać mniej mąki? Czy co to mogło być innego?

    1. admin 5 lipca 2016 o 23:19

      za dużo mąki kokosowej i za długo mieszane. Mąka kokosowa jest bardzo chłonna dlatego używa się jej mniej w wypiekach.

      1. Asia 8 lipca 2016 o 13:05

        Czyli 130g mąki kokosowej to za dużo? Powinnam najpierw wszystko razem wymieszać, a dopiero potem stopniowo dodawać mąkę?

        1. admin 9 lipca 2016 o 09:54

          najlepiej właśnie tak zrobić jak piszesz – wtedy dosypując mąki kokosowej będziesz widziała strukturę. AAAAAAA wymieszaj mąkę z proszkiem. Może użyjesz jej nieco mniej oko 110-129 g – mąka kokosowa jest bardzo chłonna a ciasto powinno mieć konsystencję lejącą ale nie płynną

  10. olga 16 czerwca 2016 o 14:57

    Baaardzo dobre!
    Co prawda mi nie wyrosło jak to na zdjęciu, ale i tak jest przesmaczne 🙂

    1. admin 17 czerwca 2016 o 22:24

      Cieszę się i dziękuje za komentarz

      1. Agnieszka 19 czerwca 2020 o 15:21

        Wygląda pysznie 🙂 wymieszam mąkę migdałowa i kasztanowa, ubiłam pianę z białek i dodałam ciut mleka kokosowego. Siedzi w piecu zobaczymy czy wyjdzie. Pozdrawiam

  11. Jolanta Szyndlarewicz 13 czerwca 2016 o 12:07

    Kingo ciasto genialne …. zrobiłam z orzechów włoskich, bo takie akurat miałam na stanie …. polecam:)

    1. admin 14 czerwca 2016 o 23:41

      super! dziękuję za wypróbowanie i za komentarz :* !

  12. Monia 12 czerwca 2016 o 22:13

    Ciasto robiłam już kilka razy z mąki kokosowej… Rewelacja! 🙂 Zastanawiam się czy początkowe ubicie piany z białek dałoby puszystość i sprawiło, ze ciasto będzie mniej zbite (choć mi to nie przeszkadza) 😉 pozdrawiam Pani Kingo!

    1. admin 13 czerwca 2016 o 10:26

      oczywiście nada to puszystości – polecam spróbować 🙂 i oczywiście podzielić się opinią 🙂

      1. Monika 22 czerwca 2016 o 20:32

        Ja już po eksperymencie:-) ubijam pianę z białek i jeszcze dodałam 50ml mleczka kokosowego… Jeszcze pyszniejsze (choć myślałam, ze to niemożliwe ;-)), bardziej kokosowe. Ilości mąki kokosowej nie zmniejszałam (130g). Kinga pozdrawiam 🙂

        1. admin 24 czerwca 2016 o 12:10

          bardzo się cieszę że się udało 🙂 i dziękuję za komentarz :*

        2. Aga 3 czerwca 2020 o 21:56

          Tam jest 30 g maki kokosowej a nie 130

  13. monia 11 czerwca 2016 o 18:36

    kurcze a ja nie miałam masy lejącej, co żle zrobiłam

    1. admin 12 czerwca 2016 o 16:48

      a jak wyglądało ciasto po upieczeniu?

      1. monia 20 czerwca 2016 o 21:16

        Po upieczeniu było smaczne ale w niektórych miejscach zakalcowate ale i tak zostało zjedzone.

        1. admin 20 czerwca 2016 o 23:46

          może truskawki puściły za dużo soku 🙂

          1. Edyta 30 maja 2020 o 19:55

            u mnie wyszlo podobnie, pod truskawkami ciasto jest nieupieczone, jesli puściły za dużo soku, co mogłabym zrobić inaczej?

  14. Donia 11 czerwca 2016 o 09:39

    Super przepis. Uwielbiam truskawki! Właśnie chcę się zabrać za pieczenie tylko mam problemem, bo mam tylko mąkę kukurydzianą, ryżową i żytnią. Nadają się?

    1. admin 12 czerwca 2016 o 16:44

      polecam ci ryżową wtedy zwiększ ilość składników płynnych lub żytnią wymieszaj z ryżową 🙂

  15. Kasiakkkkkk 10 czerwca 2016 o 22:33

    JEST godzina 22:30 a ja zajadam sie tym cudownym ciastem,nie wiem czy dotrwa do jutra ??Przepyszne,dziekuje❤

    1. admin 10 czerwca 2016 o 23:32

      wspaniale! tak się cieszę! dziękuję za wiadomość i spróbowanie przepisu :*

  16. Anita 3 czerwca 2016 o 16:28

    Czy mogę syrop klonowy zastąpić miodem jagodowym?
    Nie mam syropu a jutro chcę zrobić te pyszne fit ciasto 🙂

    1. admin 6 czerwca 2016 o 09:15

      jasne

    2. Patrycja 10 maja 2019 o 09:51

      Można użyć truskawek mrożonych?

      1. Kinga Paruzel 10 maja 2019 o 16:51

        tak

  17. Marysia 2 czerwca 2016 o 19:03

    Czy masa ma być lejąca po wymieszkaniu wszystkich składników?

    1. admin 6 czerwca 2016 o 09:12

      tak

  18. Edyta 2 czerwca 2016 o 17:21

    Dziękuje! Czy wystarczy wymieszać pół na pół? Pozdrawiam serdecznie 🙂

    1. admin 6 czerwca 2016 o 09:12

      tak

  19. Edyta 2 czerwca 2016 o 12:17

    Świetny przepis. Zrobiłam z mąka gryczana, a teraz zastanawiam sie czy wyjdzie z inna, np. owsiana, orkiszowa?

    1. admin 2 czerwca 2016 o 16:04

      z orkiszową na pewno , z owsianą należy zmienić proporcje lub wymieszać ją z inną mąką 🙂

  20. milena 1 czerwca 2016 o 20:05

    Coś pysznego! Zamiast zamiast syropu klonowego dalam stevię z erytrolem i rozgniecionego banana. Niebo w gębie!!

    1. admin 1 czerwca 2016 o 23:50

      ooooooo super pomysł! dzięki :*

  21. aga 1 czerwca 2016 o 08:47

    Dzięki. Wszystkie rady bardzo cenne i godne uwagi. Pozdrawiam, Aga

  22. Majka 30 maja 2016 o 17:27

    Brzmi cudownie, aż rwę się do kuchni. Mam tylko problem z migadałami, jestem na nie uczulona 🙁 Czy jest jakiś sensowny zamiennik? pozdrawiam

    1. admin 30 maja 2016 o 22:24

      oczywiście można użyć mąki gryczanej 🙂 lub mąki pozyskanej z innych orzechów

      1. Magda 31 maja 2016 o 13:47

        A czy z mąki gryczanej będzie również dobre. Uwielbiam migdały ale nie mam ich w domu w takiej ilości a mąkę gryczaną tak.

        1. admin 31 maja 2016 o 22:53

          oczywiście też będzie dobre 🙂

      2. Majka 31 maja 2016 o 20:41

        Mąka kokosowa tez wchodzi w gre? Zauwazylam w postach na facebooku, ze mozna zastapic migadly maka kokosowa tylko w proporcji 3-4. Rozumiem ze chodzi tu o 3/4 tych 170 g zmielonych :)? Czyli ok 130?

        1. admin 31 maja 2016 o 22:54

          dokładnie tak 🙂

          1. Ewelina 8 czerwca 2017 o 18:01

            Czyli ile tej maki kokosowej dać do tego ciasta?

          2. admin 13 czerwca 2017 o 22:11

            do ciasta używamy wiórek kokosowych i mielonych migdałów. Mąka kokosowa służy do dekoracji: 1 łyżka mąki kokosowej
            punkt 5. Wyjąć i ostudzić. Przed podaniem posypać mąką kokosową i udekorować świeżymi truskawkami.

    2. admin 6 czerwca 2016 o 09:13

      mąka gryczana, pszenna razowa, orkiszowa

  23. aga 30 maja 2016 o 15:34

    Czy zamiast oleju rzepakowego można dać kokosowy? Będzie jeszcze bardziej fit 😉 ?

      1. admin 30 maja 2016 o 22:28

        ja często stosuje w kuchni olej rzepakowy tłoczony na zimno, nierafinowany – ma bardzo dużo cennych składników i najlepszy stosunek kwasów omega i świetnie sprawdza się w wypiekach.

        1. Asia 6 czerwca 2016 o 09:23

          Kingo, wydaje mi się, że olej rzepakowy nierafinowany nie za bardzo nadaje się do pieczenia, bo ma zbyt niski punkt dymienia (różne źródła różnie podają, ale wg angielskiej wikipedii jest to tylko 107°C https://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_point). Lepiej chyba w tym wypadku zastąpić go jednak rafinowanym olejem rzepakowym albo olejem ryżowym (nie wiem jaki by to miało wpływ na smak).

      2. Dorka 11 czerwca 2016 o 17:43

        Porównywanie kalorii jest trochę bezcelowe. Są produkty o wyższej kaloryczności, które zawierają więcej składników łatwo przyswajanych przez organizm, które są o niebo lepsze od tych mniej kalorycznych. To tak jakby porównywać masło i margarynę czy jogurt zwykły i jogurt light (nafaszerowany dodatkami, które obniżają kaloryczność, ale bardzo zgubnie wpływają na zdrowie). Olej kokosowy jest zdrowy. Zawiera MCT, które są zupełnie inaczej przyswajane przez organizm niż inne tłuszcze. Są od razu wykorzystywane do produkcji energii a nie odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej.

        1. admin 12 czerwca 2016 o 16:46

          zgadzam się z Tobą 🙂

        2. Emi 17 maja 2020 o 17:00

          Przepyszne, zrobilam wedlug przepisu. Na pewno bede wracac do przepisu

    1. Monika Justyna 30 maja 2016 o 21:31

      Tez jestem ciekawa 😉

      1. Kasik 30 maja 2016 o 21:38

        I ja chciałam zadać takie pytanie, to można ?

    2. admin 30 maja 2016 o 22:24

      oczywiście można zastąpić dowolnym olejem:) można go też zastąpić mlekiem kokosowym wtedy będzie jeszcze bardziej „lekko” 🙂

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *