Warzywa z kurczakiem szybko smażone

Warzywa smażone stir-fried są fantastyczne. Uwielbiam ich smak. Pozostają chrupkie i soczyste. To danie oprócz smaku wygrywa też w walce na czas. Robi się je ekspresowo i jest zdrowe. Zawsze przed jego przygotowaniem najpierw obieram i kroję warzywa. Wtedy tylko wrzucam je w kolejności od najtwardszych  do tych, które potrzebują najmniej czasu na patelni. Dzisiejszy przepis wzbogaciłam o mięso kurczaka i słonecznik. Nasiona, ziarna i kiełki doskonale podkręcają to danie. Polecam je na obiad, ciepłą kolację lub posiłek po treningu.

Smacznego 🙂

Ilość porcji4 porcje

Składniki na 4 porcje:
 1 łyżka oliwy z oliwek
 2 ząbki czosnku
 1 łyżka świeżego imbiru
 500 g piersi z kurczaka
 1 średnia cebula
 1 marchewka
 10 cm białej rzodkwi
 1 czerwona papryka
 100 g groszku cukrowego
 4 łyżki łuskanego słonecznika
 ¼ szklanki sosu sojowego
 2 łyżeczki mąki kukurydzianej (można zamienić skrobią ziemniaczaną)
 1 szklanka bulionu z kurczaka (opcjonalnie woda)
 1 natka pietruszki

1

Rozgrzać oliwę w woku lub dużej patelni na średnim ogniu.

2

Dodać wyciśnięty przez praskę czosnek i starty na tarce imbir. Smażyć 1 minutę.

3

Dodać piersi kurczaka pokrojone w 1 cm paski i znowu smażyć 3 do 4 minut, aż się zarumieni, cały czas mieszając.

4

Dodać cebulę pokrojoną w piórka, marchew i białą rzodkiew w paseczki oraz paprykę w krążki. Smażyć 1 minutę.

5

W kolejnym etapie dodać obrany groszek cukrowy i sos sojowy całość mieszać jeszcze 3 minuty.

6

W szklance rozpuścić mąkę kukurydzianą z bulionem z kurczaka i dodać do woka. Dusić 2 minuty, aż sos zgęstnieje.

7

Na sam koniec posypać łuskanym słonecznikiem i natka pietruszki.

Wartości odżywcze

Porcji 4

Składniki

Składniki na 4 porcje:
 1 łyżka oliwy z oliwek
 2 ząbki czosnku
 1 łyżka świeżego imbiru
 500 g piersi z kurczaka
 1 średnia cebula
 1 marchewka
 10 cm białej rzodkwi
 1 czerwona papryka
 100 g groszku cukrowego
 4 łyżki łuskanego słonecznika
 ¼ szklanki sosu sojowego
 2 łyżeczki mąki kukurydzianej (można zamienić skrobią ziemniaczaną)
 1 szklanka bulionu z kurczaka (opcjonalnie woda)
 1 natka pietruszki

Przygotowanie

1

Rozgrzać oliwę w woku lub dużej patelni na średnim ogniu.

2

Dodać wyciśnięty przez praskę czosnek i starty na tarce imbir. Smażyć 1 minutę.

3

Dodać piersi kurczaka pokrojone w 1 cm paski i znowu smażyć 3 do 4 minut, aż się zarumieni, cały czas mieszając.

4

Dodać cebulę pokrojoną w piórka, marchew i białą rzodkiew w paseczki oraz paprykę w krążki. Smażyć 1 minutę.

5

W kolejnym etapie dodać obrany groszek cukrowy i sos sojowy całość mieszać jeszcze 3 minuty.

6

W szklance rozpuścić mąkę kukurydzianą z bulionem z kurczaka i dodać do woka. Dusić 2 minuty, aż sos zgęstnieje.

7

Na sam koniec posypać łuskanym słonecznikiem i natka pietruszki.

Warzywa z kurczakiem szybko smażone
(Wyświetlono 1 380 razy, 1 wyświetleń dzisiaj)

5 komentarzy

  1. Avatar malania 26 kwietnia 2016 o 19:24

    Jeżu jakie to jest dobre! Wlasnie to zjadam z kaszą jaglaną, przepyszne! dzieki Kinga ? co prawda nie dodałam rzodkwi, bo nie udało mi się kupić ale i tak wymiata!

    1. admin admin 27 kwietnia 2016 o 09:59

      bardzo się cieszę i dzięki za komentarz :*

  2. Avatar Wartości odżywcze 24 marca 2016 o 21:22

    Kinga-bardzo się cieszę,że trafiłam na Twój blog. Przepisy są bardzo ciekawe, oprawa graficzna i opisy rewelacyjne. Gratuluję 🙂
    Ale jeżeli mogłabym mieć jedną malutką uwagę, skorzystam z tego przywileju i wtrącę swoje 3 grosze: bardzo bym się ucieszyła, gdyby każde danie opisane było dodatkowo wartościami odżywczymi, czyli ilością białek, węglowodanów, tłuszczów i kilokalorii. Byłoby super 🙂
    Pozdrawiam, Ewa

    1. admin admin 25 marca 2016 o 15:39

      Ewo bardzo ci dziękuję za cenną wskazówkę. Postaram się wymyślić coś co pozwoli mi łatwo przeliczać wartości kaloryczne 🙂

      1. Avatar Wartości odżywcze 30 marca 2016 o 22:15

        🙂

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *