Marchewkowa ­čąĽ granola

Soki wyciskam codziennie. Je┼╝eli Ty te┼╝ to robisz to zapewne zastanawiasz si─Ö co zrobi─ç z „cennymi resztkami”? Wpad┼éam na pomys┼é wykorzystania tzw. fus├│w warzywno-owocowych do granoli. Cudownie si─Ö sprawdzi┼é m├│j pomys┼é.

Na pierwszy rzut trafi┼éa marchewka┬á­čąĽ i tak powsta┼éa genialna pomara┼äczowa w kolorze granola. W nast─Öpstwie czego,┬ástworzy┼éam ju┼╝ wersj─Ö z burakiem i jab┼ékiem, kt├│ra r├│wnie┼╝ zachwyca smakiem.

Oczywi┼Ťcie je┼╝eli nie macie wyciskarki, wystarczy ┬ámarchewk─Ö lub dowolne warzywo b─ůd┼║ owoc zetrze─ç na tarce i doda─ç do ca┼éo┼Ťci.

Wa┼╝ne jest aby orzechy i ┼╝urawin─Ö doda─ç na samym ko┼äcu tak aby nie straci┼éy swoich cennych warto┼Ťci.

Zapraszam Was na najsmaczniejsz─ů marchewkow─ů ­čąĽ granol─Ö.

Marchewkowa ­čąĽ granola



Ilo┼Ť─ç porcji: 1 L
Czas przygotowania: 5 minut
Czas pieczenia: 15 -20 minut
Czas całkowity: 30 minut

Składniki:

  • 2 szklanki p┼éatk├│w owsianych g├│rskich (220g)
  • 1 szklanka startej marchewki (100g)
  • ┬Ż szklanki wi├│rk├│w kokosowych (45 g)
  • ┬╝ szklanki syropu klonowego (40 g)
  • szczypta soli
  • ┬Ż ┼éy┼╝eczki cynamonu
  • ┬Ż ┼éy┼╝eczki imbiru mielonego
  • ┬Ż ┼éy┼╝eczki ga┼éki muszkato┼éowej
  • 1┬Ż┬ászklanki dowolnych orzech├│w (120 g)
  • ┬Ż szklanki ┼╝urawiny (50 g)
  • 4┬á┼éy┼╝ki owoc├│w goji (40 g)

CA┼üO┼Ü─ć czy 1 L granoli ma = 2161 kcal

Przygotowanie:

  1. Piekarnik nastawi─ç na temperatur─Ö 180┬á┬║C z funkcj─ů grzania g├│ra-d├│┼é. Blach─Ö wy┼éo┼╝y─ç papierem.
  2. W misce wymiesza─ç ze sob─ů p┼éatki owsiane, wi├│rki kokosowe, s├│l, cynamon, imbir i ga┼ék─Ö muszkato┼éow─ů.
  3. Doda─ç marchewk─Ö tart─ů (lub opady z wyciskarki) i syrop klonowy – ca┼éo┼Ť─ç dobrze wymiesza─ç.
  4. Granol─Ö r├│wnomiernie roz┼éo┼╝y─ç na przygotowan─ů blach─Ö i w┼éo┼╝y─ç do piekarnika. Co 5 minut drewnian─ů ┼éy┼╝k─ů┬áwymiesza─ç na blaszce aby ca┼éo┼Ť─ç r├│wnomiernie si─Ö zarumieni┼éa.
  5. Wyj─ů─ç i przestudzi─ç. Po tym czasie doda─ç wszystkie pozosta┼ée sk┼éadniki tj. ┼╝urawin─Ö, orzechy i owoce goji. Prze┼éo┼╝y─ç do s┼éoika.

MOŻLIWOŚCI:

  • p┼éatki owsiane mo┼╝na zast─ůpi─ç dowolnymi p┼éatkami
  • marchewk─Ö mo┼╝na zast─ůpi─ç jab┼ékiem, bia┼éym korzeniem pietruszki, burakiem
  • granol─Ö mo┼╝na wzbogaci─ç o pestki i nasiona lub dowolne suszone owoce
  • granol─Ö przechowujemy w szczelnie zamkni─Ötym pojemniku, w suchym miejscu do miesi─ůca







15 Responses

  1. Świetny pomysł na granolę! Muszę spróbować zrobić bo taka domowa jest zdecydowanie lepsza niż ta gotowa ze sklepu.

  2. Asia pisze:

    <3 Za to, ┼╝e jako jedyna piszesz o tym, ┼╝eby suszone owoce i orzechy doda─ç na ko┼äcu. Mam wra┼╝enie, ┼╝e Twoje podej┼Ťcie do zdrowego od┼╝ywiania jest bardzo bliskie mojemu.
    W og├│le Tw├│j blog jest jednym z moich ulubionych! (Jak nie najulubie┼äszym) ­čśë
    Czekam na wi─Öcej przepis├│w obiadowych, w ko┼äcu nie mo┼╝na si─Ö ┼╝ywi─ç tylko s┼éodko┼Ťciami :) Jeszcze raz wielkie <3

    • admin admin pisze:

      Asiu bardzo dzi─Ökuj─Ö za tak mi┼ée s┼éowa – to daje kopa do dzia┼éania – p─Ödz─Ö do kuchni przygotowywa─ç wytrawne przepisy :) specjalnie dla Ciebie :*

  3. Anna pisze:

    PYCHA ­čśë Z JOGURTEM NATURALNYM NA KOLACJE ­čśë

  4. Angelika pisze:

    Podoba mi si─Ö Twoja wersja granoli :)

  5. Kamix pisze:

    Dieta, diet─ů, ale moim zdaniem warto wzbogaci─ç ja jakimi┼Ť ┼Ťrodkami odchudzaj─ůcymi, dzi─Öki czemu nie b─Ödziemy musieli si─Ö m─Öczy─ç. Ja korzystam z kaplanexu i waga spad┼éa juz o 7 kilogram├│w w trakcie 3 tygodni.

  6. Frajda pisze:

    Bardzo mi si─Ö podoba ten pomys┼é. Jako „lepiszcza” u┼╝yj─Ö jednak melasy z buraka cukrowego. Zak┼éadam, ┼╝e jest zdrowsza (a w kazdym razie bogatsza w sk┼éadniki pokarmowe) ni┼╝ syrop z agawy. Podejrzewam te┼╝, ┼╝e ta┼äsza.

  7. Łukasz pisze:

    ┼Üwietna granola! Znakomicie po┼é─ůczone smaki. Idealna z jogurtem na kolacje!

  8. Joanna pisze:

    Czyli jogurt d tego si─Ö nadaje? Ja spr├│buj─Ö z zielon─ů herbat─ů :)

Napisz komentarz

*

wszelkie prawa zastrze┼╝one - 2015 - Kinga Paruzel