Bezglutenowe naleśniki buraczane

Kolejny dowód na to że kolor na talerzu smakuje pysznie i ma w sobie moc wartości!

Ilość porcji6 porcji
Czas Przygotowania5 minutCałkowity czas30 minut

składniki na naleśniki:
 240 ml soku z buraków
 2 jajka
 190 g szklanki mąki gryczanej (1.3 szklanki)
 1 łyżeczka suszonej bazylii
 0,50 łyżeczka soli
 2 łyżki oleju z pestek winogron
 0,30 szklanka wody (80 ml)
 do smażenia: olej z pestek winogron
składniki na wypełnienie:
 serek śmietankowy typu philadelphia
 1 kalarepka
 1 awokado
 rukola
 pestki dyni
 sól i pieprz

1

Do wysokiej miski wlać sok z buraków oraz jajka – zmiksować aż się połączą.

2

Następnie dodać mąkę gryczaną, bazylię i sól – cały czas miksować, powoli dodając wodę i olej z pestek winogron. Ma powstać gładka masa. Odstawiać ciasto na około 15 minut w temperaturze pokojowej, aby odpoczęło.

3

Rozgrzać patelnię do naleśników i wlać na nią odrobine oleju z pestek winogron – nadmiar tłuszczu ściągnąć ręcznikiem papierowym.

4

Ciasto wylewać partiami na patelnie i równomiernie rozprowadzić. Smażyć na średnim ogniu 2 minut, aż do momentu w którym pojawią się pecherzyki powietrza a ciasto zacznie się ścinać.

5

Na każdy naleśnik wyłożyć na jego połowę odrobinę serka śmietankowego, następnie pokrojoną w słupki kalarepkę, plastry awokado, rukolę, całość oprószyć solą i pieprzem oraz pestkami dyni. Złożyć w pół.

Możliwości
6

zamiast serka można użyć humusu

7

zamiast soku z buraków można użyć soku z marchewki wtedy naleśniki będą pomarańczowe

Wartości odżywcze

Ilość 1114g

Porcji 6


Ilość na porcję
Kalorie 286
% dziennego spożycia *
Tłuszcz 15g24%
Węglowodany 31.1g11%
Błonnik pokarmowy 5.6g23%
Białko 9.6g20%

* Procent dziennych wartości opiera się na diecie 2000 kalorii. Twoja dzienna wartość może być wyższa lub niższa w zależności od potrzeb kalorii.

Składniki

składniki na naleśniki:
 240 ml soku z buraków
 2 jajka
 190 g szklanki mąki gryczanej (1.3 szklanki)
 1 łyżeczka suszonej bazylii
 0,50 łyżeczka soli
 2 łyżki oleju z pestek winogron
 0,30 szklanka wody (80 ml)
 do smażenia: olej z pestek winogron
składniki na wypełnienie:
 serek śmietankowy typu philadelphia
 1 kalarepka
 1 awokado
 rukola
 pestki dyni
 sól i pieprz

Przygotowanie

1

Do wysokiej miski wlać sok z buraków oraz jajka – zmiksować aż się połączą.

2

Następnie dodać mąkę gryczaną, bazylię i sól – cały czas miksować, powoli dodając wodę i olej z pestek winogron. Ma powstać gładka masa. Odstawiać ciasto na około 15 minut w temperaturze pokojowej, aby odpoczęło.

3

Rozgrzać patelnię do naleśników i wlać na nią odrobine oleju z pestek winogron – nadmiar tłuszczu ściągnąć ręcznikiem papierowym.

4

Ciasto wylewać partiami na patelnie i równomiernie rozprowadzić. Smażyć na średnim ogniu 2 minut, aż do momentu w którym pojawią się pecherzyki powietrza a ciasto zacznie się ścinać.

5

Na każdy naleśnik wyłożyć na jego połowę odrobinę serka śmietankowego, następnie pokrojoną w słupki kalarepkę, plastry awokado, rukolę, całość oprószyć solą i pieprzem oraz pestkami dyni. Złożyć w pół.

Możliwości
6

zamiast serka można użyć humusu

7

zamiast soku z buraków można użyć soku z marchewki wtedy naleśniki będą pomarańczowe

Bezglutenowe naleśniki buraczane
(Wyświetlono 6 291 razy, 9 wyświetleń dzisiaj)

7 komentarzy

  1. Avatar Karolina 14 października 2019 o 22:26

    Czy dodać zmiksowanego buraka zamiast soku?

    1. Kinga Paruzel Kinga Paruzel 25 października 2019 o 14:55

      oczywiście mozna

  2. Avatar Paulina 20 sierpnia 2019 o 22:08

    286 kalorii to wartość podaną na 1 porcje czy ilość ta należy podzielić na 6?

    1. Kinga Paruzel Kinga Paruzel 24 sierpnia 2019 o 13:49

      tak to wartość dla 1 porcji razem z wypełnieniem

  3. Avatar Ola 8 maja 2019 o 21:07

    Zrobiłam! Zmieniłam trochę przepis pod siebie (dałam mąkę pszenną, w sklepie nie bylo gryczanej; dodałam łososia bo taka miałam wizję). Bardzo smaczne! A jak pięknie się prezentuje na talerzu!

  4. Avatar Basia 2 maja 2019 o 14:48

    czym można zastąpić olej z pestek winogron? Smażę na oleju kokosowym lub maśle klarowanym. Pozdrawiam 🙂

    1. Kinga Paruzel Kinga Paruzel 5 maja 2019 o 22:13

      można zastąpić podanymi tłuszczami

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *