Batony proteinowe

Są pyszne! Wyjątkowe! Proste i zdrowe. Oto one – batony proteinowe.

Osoby które obserwują mnie na snapchacie 👻kingaparuzel –  na bieżąco mogą oglądać relacje z mojej kuchni jak i życia :)

W dniu w którym przygotowywałam te batony dostałam chyba najwięcej w życiu  próśb o publikację przepisu. Nie dziwię się bo smakują obłędnie. To kolejna słodycz która jest szybka do przygotowania i pozwala  na dowolne modyfikacje. Wystarczy wzbogacić je o żurawinę lub porcję białka w proszku aby nabrały jeszcze więcej wartości i innego smaku.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bez nazwy-2

łatwe, szybkie i pyszne!



Ilość porcji: 18 porcji
Czas przygotowania: 5 minut
Czas pieczenia: --------------
Czas całkowity: 30 minut

Składniki:

  • 1 szklanka masła orzechowego
  • ½ szklanki miodu
  • 2 szklanki płatków owsianych górskich
  • 1 szklanka żyta ekspanowanego
  • szczypta soli
  • MIÓD można zastąpić: syropem z agawy, syropem klonowym
  • ŻYTO ekspandowane można zastąpić: dodatkową szklanką płatków owsianych, ryżem dmuchanym, amarantusem ekspandowanym, kaszą jaglana ekspandowaną lub płatkami żytnimi
  • BATONY można wzbogacić o odżywkę białkową

Przygotowanie:

  1. Foremkę o wymiarach 20 x 20 cm wyłożyć folią spożywczą lub papierem do pieczenia
  2. Masło orzechowe rozpuścić, dodać do niego miodu i szczyptę soli. Wymieszać.
  3. Do  masy dodać płatki owsiane i żyto ekspandowane. Całość wymieszać (najlepiej ręką lekko zagniatając). (Jeżeli mieszanina jest za sypka dodać łyżkę miodu lub mleka, jeżeli za mokra łyżkę płatków)
  4. Masę przełożyć do przygotowanej foremki mocno ją dociskając. (ja przykrywam folią spożywczą i docsikam wałkiem lub szklanką).
  5. Włożyć do lodówki na co najmniej 30 minut. Wyjąć pokroić w dowolne kształty.
  • Batony należy przechowywać w lodówce do tygodnia







42 Responses

  1. Nik pisze:

    Witam
    Dopiero zaczynam przygodę z Pani przepisami. Zrobiłam dopiero masło z awokado I sałatkę z selera naciowego. Oba przepisy bardzo przypadły mojej rodzinie do gustu.
    Odnośnie batonikow mam pytanie jakiego najlepiej użyć miodu?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam:)

  2. Amaire pisze:

    Cześć! :)

    Rozumiem, że batoniki poza lodówką nie utrzymają kształtu i się rozpuszczą do konsystencji ciepłego masła orzechowego?
    Szukam jakiegoś przepisu z którego mogłabym skorzystać jadąc na 4 dniowy rajd 😉

  3. Malgos pisze:

    Witam
    Batoniki palce lizać, następny wypróbowany Twój Kingo przepis, dziękuje Bogu że są tacy ludzie jak Ty!!! córcia jest na diecie i myślała że zdrowych słodyczy nie ma. Pozdrawiamy serdecznie

  4. Rozalia pisze:

    Mam pytanie. Jakiego masła orzechowego najlepiej użyć?

  5. Nik pisze:

    Droga Kingo
    Mam nastoletniego(17) syna sportowca. Nieraz wiercil mi dziure w brzuchu o odzywkach bialkowych. Mialam watpliwosci. Ale skoro Ty o nich piszesz prowadzac zdrowy tryb zycia zaczelam sie zastanawiac. Mozesz mi powiedziec w skrucie i prostym jezykiem co w takich odzywkach sie znajduje. Czy sa chocby niewielkie ilosci jakiegos (przepraszam za wyrazenie) dziadostwa?
    Ewentualnie jaka konkretnie odzywki moglabys polecic dla tak mlodego czlowieka (trenuje karate) i czy to Mu potrzebne lub przydatne?
    To dla mnie bardzo wazne.
    Z gory dziekuje i pozdrawiam

    • admin admin pisze:

      I tutaj mam 2 odpowiedzi i 2 przykłady:
      – mój przykład – kupowałam różne odżywki białkowe (drogie/tanie/super/przeciętne) – i na mnie to nie działa – zawsze bardzo boli mnie brzuch/ jest wzdęty – mój organizm tego w ten sposób nie przyswaja. Dodam że rozpuszczałam je dla prób z mlekiem bez laktozy/mlekiem roślinnym, wodą itd – prób było wiele.
      Dla mnie najlepiej dostarczać białko w formie naturalnej. Zawsze po treningu pije po prostu koktajl z kefirem lub jem biały ser z pomidroami.
      – przykład mojego męża- zawsze po treningu pije koktajl proteinowey – skład to izolat serwatki WPI – tutaj link gdzie będziesz mogła o tym poczytać
      mój mąz jest bardzo zadowlony i widać różnicę

      Myślę, że warto wsłuchać się w swoje ciało. :)
      Polecam Wam też książkę „Jedz i trenuj” tam doskonale opisane jest jak radzić sobie z żywieniem i suplementacją w sporcie

      na maila wyślę Ci coś :)

  6. Nik pisze:

    Dziekuje Ci serdecznie:)
    I strasznie mi wstyd za tego ortografa. Teraz zobaczylam. Bije sie w piersi i przepraszam Ciebie, wszystkich, ktorzy przeczytaja i sama siebie. Zagladam tu tylko na tablecie i telefonie. Nie wiem czy to kwestia rozmiarow klawiszy czy godziny, o ktorej pisalam. Wstyd mi.
    Pozdrawiam

  7. Ania pisze:

    CIESZE SIE BARDZO ŻE ZNALAZŁAM TWÓJ BLOG, OD DZIŚ BĘDE TWOJĄ FANKĄ!!! CHCIELIŚMY Z MĘŻEM ZACZĄĆ ZDROWO SIĘ ODŻYWIAĆ ALE JAKOŚ BRAK MI POMYSŁÓW A KURCZAK W KOŃCU NAM SIĘ ZNUDZIŁ.
    NA PEWNO WYPRÓBUJE TWOJE PRZEPISY ZWŁASZCZA NA SŁODKOŚCI
    PS MASŁO Z AWOKADO Z DODATKIEM CZOSNKU – PYCHA!
    PS A W KSIĄŻCE SA PODOBNE PRZEPISY TYLKO WIĘCEJ?

    • admin admin pisze:

      w książce jest około 100 przepisów – zupełnie nowych takich których nigdy nie znajdziesz na blogu. To zupełnie nowa treść na smaczne, zdrowe i lekkie słodkości :)

  8. smalinska pisze:

    Zrobiłam, batoniki są prze-pysz-ne :) Robi się je raz dwa, a żeby się tak nie zjadało, to chyba sobie każdy zawinę w papierek, na którym napisze dzień tygodnia 😛
    Teraz z jeszcze większą niecierpliwością czekam, aż przyjdzie do mnie Twoja książka :)

  9. Aguchna2 pisze:

    Kinga

    A można dodać płatki z wrzątku albo podpieczone w piekarniku? Niestety źle toleruję surowe płatki. Zrobiłam Twoje batony. Są świetne Ale muszę coś zrobić z tymi platkami

  10. Aguchna2 pisze:

    Książka w matrasie zamówiona 😉😙😘

  11. Aguchna2 pisze:

    Dzisiaj znowu batony wg Twojej receptury. Królowały na pikniku rodzinnym w szkole mojej Córeczki. Czy myślałaś ze może warto zrobić własne masło orzechowe bez syropu glokozowo-fruktozowego który dodadawany jest praktycznie do wszystkich słodyczy i jogurtów na słodko, które poprzez to nie są fit a wręcz przeciwnie.

  12. Białko pisze:

    Witam. Proszę o podpowiedź ile należy dodać tej odżywki białkowej, żeby dała pożądany efekt a nie popsuła smaku czy konsystencji. Dziękuję z góry za odpowiedz. Przepisy cudowne!!

  13. Pani Miśkowa pisze:

    Czy odżywkę białkową można pominąć/zastąpić? Znalazłam taki składnik także w przepisie w książce. Co do książki, jest piękna i bardzo ciekawa. Na razie tylko ją przejrzałam w Matrasie i czekam na swój egzemplarz zamówiony w internetowej księgarni. Jedna taka moja uwaga na przyszłość: przydałaby się indeksacja przepisów (przynajmniej kategorie typu bezglutenowe, ideałem byłby indeks składników).

  14. pipii2 pisze:

    Pol szklanki masla orzechowego ale mowimy o pol juz po roztopueniu czy w firmie stslej?

  15. Justyna pisze:

    Witam,
    W jaki sposób roztopić masło orzechowe? W kąpieli wodnej?

  16. Ania pisze:

    Kingo, a czy masło orzechowe można czymś zastąpić? :)

  17. Sylwia pisze:

    Przepis przetestowany 😃 Batony pyszne . Jak wszystko z twojego przepisu.

  18. Magda pisze:

    Swietny przepis na bank zrobie batoniki!! Czy mozna czyms zadtapic maslo orzechowe-nie jestem fanka…

  19. Bizonka pisze:

    Ja zrobiłam porównanie batonów białkowych i pokazuję różnicę:
    1) Koncentrat białek serwatkowych (mleko), syrop glukozowy, czekolada mleczna 20% (cukier, tłuszcz kakaowy, mleko pełne w proszku, miazga kakaowa, bezwodny tłuszcz mleczny, emulgator: lecytyny (z soi); naturalny aromat waniliowy), inulina, bezwodny tłuszcz mleczny (masło klarowane), substancja utrzymująca wilgoć: sorbitole; naturalny aromat waniliowy, emulgator: lecytyny (z soi) (nie podam nazwy firmy z przyzwoitości).
    2. orzechy ziemne, rodzynki, izolat białka (grochu, ryżu), białko konopne, banany, daktylem surowe ziarna kakao, spirulina (baton firmy Oho).
    Jeżeli producenci AŻ TAK różne składniki dodają do niby tych samych produktów (batony białkowe), to strach pomyśleć, co jedzą ci, którzy nie czytają składu. Ja wolę bakalie niż emulgatory itd…

  20. Adela pisze:

    Czy można je w jakiś sposób urozmaicić, np dodać kakao lub orzechów? Przepis świetny, ale wzbogaciłabym go czymś jeszcze 😉

  21. mentis pisze:

    cześć! 😀 czy te batony spokojnie można zjadać po treningu, bez jakiś większych konsekwencji ( w potaci dodatkowych centymetrów w ciałku ) szukam jakiejś dobrej alternatywy, batoników proteiowych, bo te wydymają mi brzuch :((

  22. Przemek pisze:

    Hej. Mam pytanie, czy zamiast odżywki białkowej można dodać mleko w proszku? Czy to jednak już nie zadziała w ten sam sposób?

    Pozdrawiam

Napisz komentarz

*

wszelkie prawa zastrzeżone - 2015 - Kinga Paruzel