Zdrowy i lekki omlet z kiełkami

Dzisiaj świetna propozycja na śniadanie dla osób dbających o linię jak i dla tych z idealną :) Muszę przyznać, że ten przepis jest fantastyczny. Omlet jest niesamowicie lekki i puszysty.  Użyłam do niego kiełków rzodkiewki i cebuli ponieważ w tym okresie mój organizm domaga się prawdziwej bomby witamin. Oczywiście można go bardzo łatwo modyfikować polewając go np. miodem i posypując orzechami lub podając z wędzonym łososiem.

No to z czym go zjesz na  jutrzejsze śniadanie?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Składniki:

2 białka kurzego jajka

1 żółtko

sól i pieprz

odrobina masła

kiełki rzodkiewki

kiełki cebuli

Przygotowanie:

1. Białka ubij na sztywno ze szczyptą soli.

2. Do białek dodaj żółtko i miksuj na najwolniejszych obrotach miksera.

3. Patelnie wysmaruj delikatnie masłem i  rozgrzej.

4. Wysyp na nią kiełki, następnie wyłóż pianę. Zmniejsz ogień, przykryj pokrywką i smaż do momentu kiedy omlet się zetnie.

5. Podawaj dodatkowo ze świeżymi kiełkami.

(należy uważać ponieważ omlet pod wpływem temperatury podrośnie. Można go również przerzucić  na druga tak samo przygotowana patelnię, jednak pokrywka zatrzymuje ciepło i powoduje że jajko się ścina)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Smacznego:)









One Response

  1. Kasia pisze:

    Jutro spróbuje zrobić ten omlet :)

Napisz komentarz

*

wszelkie prawa zastrzeżone - 2015 - Kinga Paruzel