Kasza orkiszowa, łosoś i szparagi

Kiedy po raz pierwszy skosztowałam kaszy orkiszowej od razu się w niej zakochałam. Moja dieta to codzienna dawka tego ziarna albo w pysznym chlebie lub w chrupkach do śniadania, a do dań obiadowych w zastępstwie dla ziemniaków. Uwielbiam jej lekko orzechowy smak i zazwyczaj komponuje ją właśnie z nimi. Dzisiaj występuje w towarzystwie prażonych migdałów, łososia i  mojej ukochanej fasolki szparagowej i szparagów.

Kaszę tą możecie dostać w sklepach ze zdrową żywnością. Występują jej dwa rodzaje. Kaszka drobna coś w rodzaju grysiku i nadaje się do deserów, ciast  i dań na słodko oraz kasza gruba czyli taka którą dziś Wam przedstawiam idealna do drugich dań i zup.

Orkisz przetestowałam na sobie i powiem, że
działa:) tzn. reguluje trawienie, sprawia, że kiedy sięgam po nią nie czuję skoków cukru we krwi, szybko odczuwam sytość po posiłku  i trwa ona długo :) Czytałam również, że zawiera dużo białka co idealnie sprawdza się jako posiłek po treningu w celu regeneracji mięśni i co najważniejsze zawarta  w ziarnie witamina E, która opóźnia proces starzenia.

Zachęcam Was do spróbowania:)

DSC_4258

Składniki na 2 porcje

1 szklanka kaszy orkiszowej grubej

2 szklanki wody + 2 szklanki do namoczenia przed gotowaniem

sól

olej rzepakowy

płatki migdałów

2 steki z łososia po 150-200 g

pęczek szparagów

fasolka szparagowa

cytryna

sos sojowy

sezam

do dekoracji gałązki szczypiorku i krem balsamiczny

DSC_4257

Przygotowanie:

1. Kaszę namocz w 2 szklankach wody przez ok 30 min.

2. Przygotuj łososia: wyjmij go z lodówki 30 min przed przygotowaniem dania i mocno skrop sokiem z cytryny. Pozostaw go na blacie kuchennym.

3. Szparagi oczyść, usuń twarde końce i na łyżce oleju smaż ok 4 -6 min podlewając 2 łyżkami sosu sojowego. Na sam koniec posyp sezamem.

4. Fasolkę szparagową żółtą ugotuj w osolonej wodzie. (fasolkę przed gotowaniem należy przygotować obcinając z jej obu stron końce. Gotujemy ją ok 5-10 min w zależności czy jest młoda czy starsza)

5. Kaszę odcedź i gotuj ok 6-10 min w osolonej wodzie.

6. Migdały podpraż na patelni na złoty kolor.

7. Patelnie grillową z nieprzywierającą powłoką  rozgrzej i usmaż na niej łososia po 3 min z każdej strony. Pod koniec oprósz go solą morską świeżo mieloną i pieprzem.

9. Jeżeli kasza jest już miękka, a został jeszcze płyn odcedź ja na sicie. Przełóż do miski, dodaj 2 łyżki oleju i płatki migdałów. Całość wymieszaj.

10. Na talerz wyłóż w ugotowaną i doprawioną kaszę, łososia oraz fasolkę szparagową i szparagi. Udekoruj kremem balsamicznym i gałązkami szczypiorku.

DSC_4260

Smacznego:)

 

 

 

 

 

 









One Response

  1. Angelika pisze:

    Chleb orkiszowy jem bardzo często,ale o kaszy nie słyszała.Jestem bardzo ciekawa smaku :)
    Pozdrawiam :)

Napisz komentarz

*

wszelkie prawa zastrzeżone - 2015 - Kinga Paruzel